جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بیکاری را سرمنشأ بسیاری از منکرات دانست و گفت: یکی از معروف‌ها این است که مسئولان، صاحبان سرمایه را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کنند تا مشکل اشتغال جوانان برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در قزوین، اظهار کرد: باید به قانون الهی و دینی امر به معروف و نهی از منکر توجه بیشتری شده، در اجرای آن هم تلاشی مضاعف صورت گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای سالم ماندن از انحرافات، نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است و در این مسیر همه اقشار جامعه باید ورود جدی پیدا کنند.

وی بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز و روزه اهمیت بدهند و همان‌گونه که موقع اذان به سمت مساجد حرکت می‌کنند و به نماز اهمیت می‌دهند، این موضوع نیز مورد توجه عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: همه اقشار جامعه باید آمر به معروف باشند و این امر تنها مختص کسانی که در این ستاد هستند نیست و همه مردم باید برای اجرای این امر مقدس به میدان بیایند.

وی به تشریح برخی از برداشت‌های ناصحیح از امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطرنشان کرد: عده‌ای با وجود این که می‌دانند امر به معروف و نهی از منکر واجب است، اما زیر بار اجرای آن نمی‌روند و می‌گویند این کار دردسر دارد و اگر بخواهیم شخصی را امر به معروف کنیم از ما دلخور و ناراحت می‌شود، این برداشت ناصحیح است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که این تفکر که در برخی از کشورها آزادی مطلق وجود دارد، اشتباه است، گفت: برخی‌ که با امر به معروف و نهی از منکر مخالفت می‌کنند، تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار دارند، در حالی که در فرهنگ غرب هم ضوابط و محدودیت‌هایی وجود دارد و آزادی مطلق در هیچ کشوری رایج نیست.

وی اظهار کرد: حکومت متولی فضای عمومی کشور است و هیچ‌کس حق ندارد، هنجارها را بشکند و خلاف باورها و اعتقادات عموم مردم حرکت و جامعه را به انحطاط بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این‌که نباید منکرات را در حوزه محدودی ببینیم، یادآور شد: سرمنشأ بسیاری از منکرات، بیکاری است و اگر مشکل اشتغال برطرف شود بسیاری از منکرات اتفاق نمی‌افتد.

این مسئول فرهنگی با تأکید بر این که منکر و معروف باید در ستاد امر به معروف شناسایی شود، اضافه کرد: یکی از معروف‌ها این است که مسئولان، صاحبان سرمایه را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کنند تا مشکل اشتغال جوانان و درآمدزایی آن‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی افزود: نمایش قدرت و حضور حاکمیت در بخش‌هایی که ممکن است در آن‌ها منکر ایجاد شود، مانع جدی برای ارتکاب منکر است و مسئولان وظیفه دارند در آن بخش‌ها حضور جدی داشته باشند.

وی در پایان با تأکید بر این‌که بعضی از اختلاف‌ها در جامعه محتوایی است، گفت: با بعضی برخی افراد نه در روش، بلکه در محتوا اختلاف داریم و شعار "مرگ بر آمریکا" به قوت خود باقی است و حذف نخواهد شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha