جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ تکفیری ها و وهابیون خوارج زمان اند و به راحتی جمعیت عظیمی از مسلمانان را تکفیر و خون آنها را مباح دانسته و متاسفانه جنایت های بسیاری به بار آورده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حامد حافظ عبدالله، معاون دانشگاه علوم اجتماعی کویت، امروز در کمیسیون "عوامل آسیب زا در جهان اسلام" کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران با تاکید بر این که تکفیر امروز از مهمترین مشکلات جهان اسلام است، ابراز داشت:آنها سیاق تاریخی و فرهنگی قرآن را انکار کرده و ظاهر متون مقدس را در نظر می گیرند و به همین راحتی مردم را به گلوله می بندند؛ آنها خوارج زمان هستند و این انحراف را در خود باور کرده اند.

معاون دانشگاه علوم اجتماعی کویت با اشاره به این که ابن تیمیه فتاوایی مطرح کرد که با نظر همه علما مخالف بود، زیرا او مبانی دین را در نظر نمی گرفت، افزود: تکفیری ها و وهابیون به راحتی جمعیت عظیمی از مسلمانان را تکفیر و خون آنها را مباح دانسته و متاسفانه جنایت های بسیاری به بار آورده اند.

وی ادامه داد: برخی از گروه های اسلامی افراطی نظریه دشمن دور و دشمن نزدیک را مطرح کردند و خون بسیاری از مسلمانان امروز به خاطر همین نظریه منحرف ریخته می شود.

معاون دانشگاه علوم اجتماعی کویت خاطرنشان کرد: آنها مشکل اصلی خود را مشرکانی می دانند که همان شیعیان هستند و می گویند که پس از نابودی شیعیان، باید به سراغ آمریکا و اسراییل رفت!!!

حافظ عبدالله اظهارکرد: علمای برجسته جهان اسلام و هر کسی دغدغه قرآنی دارد در زمینه آگاهی بخشی به امت اسلامی مسئول هستند، زیرا درک مفاهیم قرآنی به انحراف کشیده شده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha