پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ ملت ها و امت ها اگر در بین خود به وحدت برسند و اراده های خود را یکسان کنند می توانند بر اساس یک اراده بر حول منافع مشترک اسلامی تجمیع شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله اراکی، عصر امروز در کمیسیون علمای حامی مقاومت کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: مساله وحدت در حقیقت مساله هویت جامعه اسلامی است.

وی افزود: ملت ها و امت ها اگر در بین خود به وحدت برسند و اراده های خود را یکسان کنند می توانند بر اساس یک اراده بر حول منافع مشترک اسلامی تجمیع شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بیان کرد: اگر این امت یا هر امت دیگری بر اساس اراده وحدت بخش فعالیت کند می تواند به مقاصد صالحه خود برسد.

وی گفت: این امت با این اراده هیچگاه شکست نخواهد خورد و اگر این اراده تسلیم اراده الهی باشد در تاریخ جاودانه خواهد شد؛ خداوند متعال در قرآن با تعابیر مختلف اشکال این امت الهی را بیان کرده است.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: امت اسلامی امتی است که بر تاریخ حکومت خواهد کرد و در نهایت صاحب این زمین خواهد شد و نابودی در آن شکل نخواهد گرفت و دشمنان اش نیز از بین خواهند رفت.

وی افزود: امروز دنیا، دو جبهه و دو ساحل را در خود جای داده است؛ در یک ساحل یک اراده جاودانه وجود دارد که از انبیای الهی نشات گرفته است و دیگران نیز پیروان این اراده بوده اند؛ همه اراده های جاودانه زاییده مکتبی نبوی و محمدی(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بیان کرد: امروز شاهد هستیم که این اراده، اراده ای است که در بسیاری از جوامع اسلامی خود را نشان می دهد؛ حال دشمنان سعی می کنند که با ابزارهای مختلف این جامعه را از این اراده ها خارج کند.

وی گفت: امروزه جوامع اسلامی دچار اختلافات داخلی و گرفتار انحطاط شدند که دلیل آن هم این بود که این اراده جاودانه کنار زده شد؛ امت واحده امتی است که این اراده را اختیار کرده است و این وحدت نیز شالوده این اراده خواهد بود.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: این اراده در شرایط امروز باید خودنمایی بیشتری داشته باشد؛ اراده پیامبر ما، بر اراده مقاومت سایه افکنده است؛ اراده مقاومت، اراده ای است که تسلیم اراده رسول گرامی است و به همین دلیل این اراده باید چیره شده  و به پیروزی برسد.

وی افزود: ساحل دیگر این عرصه، ساحلی است که نشان دهنده انحطاط و ذلت و بیچارگی امت است که سعی می کنند امت اسلامی را به انحطاط بکشد؛ انحطاطی که امروز شاهد آن هستیم زاییده تفکر دوری از پیامبر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بیان کرد: معقتد هستیم که شرایط انحطاطی که بوجود آمده است به دلیل این حالت شکست خوردگی است که در جهان اسلام شکل گرفته است؛ این مساله نشان دهنده این امر است که ما از اراده پیامبر خارج شده ایم.

وی گفت: اتحادیه علمای مقاومت باید در خط مقدم این جریان مبارک باشند که قطعا این عرصه با پیروزی نیروهای مخلص مقاومت ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha