پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/ دشمنان به دنبال ایجاد و توسعه جاهلیت در بین کشورهای اسلامی هستند و امروز نیز به خاطر همین درسوریه جاهلان داعش علیه نظام این کشور مبارزه می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، ماهر حمود، عصر امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هتل استقلال برگزار شد با تاکید بر تقویت وحدت امت اسلامی گفت: تفکر تکفیری با هیچ اصولی از اصول دین سازگاری نداشته و با مبانی اهل سنت نیز مغایر است.

رئیس جمعیت علمای مقاومت در لبنان گفت: فتنه های مختلفی عالم اسلام را فرا گرفته و باید با آنها مقابله کنیم؛ در سال  2006 مسایل گسترده ای در زمینه مسایل مذهبی شکل گرفت؛ وقتی اسرائیلی ها که در این سال از مقاومت شکست خوردند، به این سمت روی آوردند که فتنه هایی را در جهان اسلام ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در توافق دوحه مسایل جدیدی ایجاد شد و سعی کردند که با سرنوشت مردم بازی کنند و سوریه را درگیر این قضیه کردند؛ حزب الله، حماس و گروه های فلسطینی از سوی سوری ها حمایت شدند و این مساله چیزی نبود که صهیونیست ها از آن بگذرند.

 ماهر حمود با اشاره به اینکه دشمنان جنگ ویرانگر را علیه سوریه راه اندازی کردند افزود: دشمنان به دنبال ایجاد جاهلیت در بین کشورهای اسلامی هستند و امروز نیز به خاطر همین درسوریه این جمع جاهلان علیه این نظام مبارزه می کند.

وی خاطرنشان کرد: سمیر قنطار از کودکی با نظام صهیونیست مقابله کرد؛ امروزه دررسانه ها گفته می شود که سمیر قنطار باید کشته می شد، چون او علیه ملت سوریه می جنگید، در حالی که او علیه دشمنان سوریه و مستکبران می جنگید.

این عالم لبنانی بیان کرد: باید سعی کنیم که با ایجاد معنویت در جهان اسلام، ناکامی هایی که امروز در جهان اسلام وجود دارد را  ازبین ببریم، زیرا دشمنان سعی می کنند که فکر تکفیری را در جهان اسلام ریشه دارد کنند ولی ما باید با عقیده و باورهای درست این توطئه را خنثی کنیم.

وی گفت: امروزه خود اسرائیلی ها معتقدند که آنها رو به زوال هستند و به همین دلیل اگر ما به جای کشتن یکدیگر سعی کنیم در جریان عمیق اسلامی حرکت کنیم، شکست آنها حتمی خواهد بود.

ماهر حمود خاطرنشان کرد: علمای وحدت خواه نباید نا امید شوند؛ ممکن است جنایاتی علیه علمایی چون شیخ زکزاکی رخ دهد ولی این راه راهی است که چه با مرگ و چه با پیروزی، پیروز خواهیم بود.

وی گفت: دشمنان سعی کردند که به ما بگویند که طرح های ایرانی طرح  خرابکارانه است و نباید مسلمانان با ایران همراه شوند ولی انصاف به ما می گوید که ایران اسلامی همیشه در راه وحدت گام برداشته است و از جریان های مقاومت اسلامی حمایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha