پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت عیسی مسیح

حوزه/ اکثر ساکنان آمریکای لاتین در آمریکا، کاتولیک هستند، اما این جمعیت رو به کاهش بوده و آن‌ها به ادیان و مذاهب دیگر از جمله اسلام روی می‌آورند، چرا که اسلام شباهت‌های زیادی به اعتقادات پیشین آن‌ها دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» هرچند آمار درستی درباره گرایش مردم آمریکای لاتین به اسلام اعلام نشده است، با این حال، بسیاری معتقد هستند که گرایش مردم آمریکای لاتین به اسلام با رشد بالایی مواجه بوده و 150 هزار نفر از مردم این نژاد در سال‌های گذشته به دین اسلام گرویده‌اند.

رافائل دلگادو، در یک خانواده بسیار مذهبی کاتولیک در نیکاراگوئه به دنیا آمده است. زمانی که نوزاد بوده غسل تعمید دیده و اولین مراسم عشای ربانی را در سن 8 سالگی تجربه کرده است. تردید‌های او زمانی آغاز می‌شود که به عنوان یک فرد بالغ، با دانسته‌های مذهبی درباره حضرت مسیح، مراسم به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح را در انجیل نپذیرفته و همین منجر به آشنایی و گرایش او به دین اسلام می‌شود. دلگادو متوجه شد که مسلمانان حضرت مسیح را پیامبر خدا دانسته و مانند مسیحیان به سوی مسیح نیایش نمی‌کنند، بلکه مستقیما خدای یکتا را می‌پرستند. انسان بودن مسیح در قرآن از نظر دلگادو منطقی آمده و همین منجر شد تا او در سن 54 سالگی مسلمان شود. هر چند او معتقد است که به دین اسلام رجعت کرده است.

او در این باره می‌گوید: به نظر ما روح هر انسانی بر اساس فطرت خود گرایش به پرستش خداوند دارد. به این معنا که ما هنگام مسلمان شدن به اصل خود رجعت می‌کنیم.

اکثر ساکنان آمریکای لاتین در آمریکا، کاتولیک هستند، اما این جمعیت رو به کاهش بوده و آن‌ها به ادیان و مذاهب دیگر از جمله اسلام روی می‌آورند، چرا که اسلام شباهت‌های زیادی به اعتقادات پیشین آن‌ها دارد، که از جمله آن‌ها اعتقاد به پیامبری عیسی مسیح، پاکدامنی حضرت مریم، و داستان‌های مربوط به پیامبران پیشین  در قرآن است و این شباهت‌ها میان دو دین، در گرایش آن‌ها به اسلام نقش بسزایی دارد.

دلگادو، یکی از اعضای انجمن مسلمانان آمریکای لاتین بوده که هدف این سازمان آموزش اصول اسلامی به زبان اسپانیایی است. او نگران است که حملات تروریسی به نام مسلمانان منجر به آسیب به دین اسلام شده و می‌گوید: این وظیفه ماست که پیام درست اسلام را که درباره صلح و مداراست به دیگران برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha