جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی با تاکید بر این که علمای شیعه و سنی باید پیامبر گونه به وحدت بیاندیشند، گفت: همه مسلمین یده واحده ای هستند که هیچ عاملی نمی تواندمانع از این اتحاد و همبستگی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، ظهر امروز در همایش وحدت علمای شیعه و اهل سنت ارومیه، با گرامیداشت ولادت رسول مکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: یکی از یادگارهای بزرگ امام راحل، نامگذاری هفته وحدت است، امام (ره) با کیاست و هوشمندی و بهره گیری از آیات و روایات مباحث و ایده های کاربردی را استخراج کردند و معارف غنی اسلام را نمادی برای وحدت آحاد جامعه اسلامی قرار دادند.

وی افزود: سرلوحه قرار دادن آیه شریفه « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا/ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید» مایه مودت، اتحاد و همبستگی میان مسلمین می شود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر نقش علما و روحانیون شیعه و سنی در تحکیم و تبلیغ معارف اسلامی، تصریح کرد: امروز علما و روحانیون باید به عنوان وارثان انبیاء به رسالت خود عمل ایفا کنند و از هیچ کاری در راستای تبیین و تبلیغ مکتب اسلام فروگذاری نکنند.

وی، الگوگیری از نبی مکرم(ع) را وظیفه همه علمای شیعه و سنی دانست و افزود: علما وروحانیون نباید از مردم فاصله بگیرند و باید در هر شرایطی و در همه حال، در میان مردم به صورت آشکار و نهان، به کار مقدس تبلیغ دینی مشغول باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر مشترکات میان شیعه و سنی، اذعان داشت: همه مسلمین یده واحده ای هستند که هیچ عاملی نمی تواند مانع از این اتحاد و همبستگی آنان شود، بنابراین علما و روحانیون باید در مقابل اباهه گری ها و  بی دینی هایی که دشمن سعی در تبلیغ آن دارد، شبانه روز تلاش کرد.

*9 دی تجلی ولایتمداری و ایستادگی در برابر استکبار

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  همچنین در بیانیه ای به مناسبت سالروز حماسه 9 دی، تصریح کرد: 9 دی تجلی ایستادگی و تفسیر شعور ملتی است که افق های روشن بشریت را ترسیم خواهد کرد.

وی در ادامه این بیانیه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) آورده است: حضرت فرمود« العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كَالسّائرِ عَلى غَيرِ الطَّريقِ ، و لا يَزيدُهُ سُرعَةُ السَّيرِ مِنَ الطَّريقِ إلاّ بُعدا/ كسى كه بدون بصیرت عمل كند، همچون كسى است كه در بيراهه رود، چنين كسى هر چه تندتر رود، از راه دورتر مى افتد»

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تقارن 9 دی با ایام ولادت مسعود پیامبر اعظم « ص» و امام جعفرصادق « ع» ، یادآور شد: ملت ایران همواره بر سر پیمان خود با آرمان های اسلام و نبی مکرم آن و ائمه هدی «ع » و ولی امر مسلمین جهان ایستاده و خرسندیم در عصری تنفس می کنیم که رهبری فرزانه از نسل اوصیاء الهی بر نظام اسلامی حاکمیت دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:  هر سال که از حماسه 9 دی می گذرد ابعاد ولایتمداری و ولایت پذیری امت قهرمان بیشتر بر جهانیان اثبات می شود .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha