سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله واعظ طبسی در دیدار با حکیم

حوزه/ آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با ابراهیم جعفری، آزاد سازی الرمادی را حاصل وحدت و مجاهدت مردم و ارتش عراق دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله واعظ طبسی، در دیدار ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه مردم عراق ملت غیور و مقاومی هستند، گفت: اطمینان داریم که با حفظ وحدت و برادری و با تدبیر مناسب می توان دشمن تروریستی و تکفیری را شکست داد و نه تنها عراق که تمام سرزمین های اسلامی را از وجود این گروه ها پاک کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان هم چنین با تاکید بر این که گروه های تروریستی زائیده استکبار جهانی هستند، اظهار کرد: مقوله استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار مسئله بسیار مهمی است که باید در سراسر جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد. چراکه دشمن اصلی ما مستکبران هستند و هدف آن ها از ایجاد گروه هایی مثل داعش و النصره نیز اختلاف افکنی در جهان اسلام و حصول منافع خودشان است.

*وحدت تنها راه پیروزی ماست

ابراهیم جعفری نیز طی سخنانی در این دیدار، گزارشی از وضعیت نبرد با داعش ارائه و درباره عملیات آزاد سازی رمادی و تبعات آن نیز توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه مصبیت‌های کنونی امت اسلامی به دلیل فراموش کردن توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) به وجود آمده است، تصریح کرد: امروز همه مسلمانان باید بدانند که عراقی‌ها به نیابت از جهان اسلام در برابر تروریست ها ایستاده‌اند. تروریست ها به هر عمل وحشیانه ای دست می زنند تا در برابر ما ایستادگی کنند و ما در شرایط امروز می‌خواهیم پیام وحدت بخش جهان اسلام را عملی کنیم. چراکه وحدت تنها راه پیروزی ماست.

*تاکید بر ضرورت حفظ استقلال و تمامیت ارضی عراق

آیت الله واعظ طبسی همچنین در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم با اشاره به ضرورت مبارزه با استکبار و گروه های تروریستی، عنوان کرد: برای ما عزت، استقلال و تمامیت ارضی عراق بسیار اهمیت دارد و این مهم با وحدت و گذشت به دست می آید. بنابراین امیدواریم خداوند متعال شما، دوستان و هم فکرانتان را کمک کند که این اتحاد، وحدت و برادری را با تدبیر دنبال کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان هم چنین با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش عراق در برابر تروریست ها، تصریح کرد: این پیروزی ها نشانه روشنی است که در صورت وحدت و اتکای به خداوند متعال می توان همه دشمنان را شکست داشت و شک نداریم که این مهم به دست می آید.

وی با آرزوی سعادت، صحت و سر بلندی مردم عراق، ابراز امیدواری کرد، پیروزی های اخیر همچنان تداوم داشته باشد و امنیت و آرامش در سراسر کشور عراق حاکم شود.

*شیعه و سنی در عراق در کنار یکدیگرند

حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی درباره شرایط کشور عراق پرداخت و با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی بر داعش، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک سراسر جهان اسلام از وجود گروه های تروریستی و تکفیری پاک شود.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی با اشاره به حضور گسترده گروه های مختلف مردم عراق در مقابله با دشمن تکفیری، اظهار داشت: حضور برادران شیعه و سنی در کنار همه اقوام عراقی در این عرصه پیکار، پدیده مبارکی است که به حفظ وحدت و یکپارچگی عراق کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha