جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتراض فوتبالیست آمریکایی به سیاست‌های ضداسلامی ترامپ

حوزه/ عدی عبوشی که فوتبالیست خط دفاع لیگ ملی فوتبال آمریکا از تیم تگزاسین هیوستون می‌باشد، در همراهی با دیگر مسلمانان آمریکا، به سیاست‌های ضداسلامی و نژادپرستانه دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از jdnews.com، عدی عبوشی که فوتبالیست خط دفاع لیگ ملی فوتبال آمریکا از تیم تگزاسین هیوستون می‌باشد، در همراهی با دیگر مسلمانان آمریکا، به سیاست‌های ضداسلامی و نژادپرستانه دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا اعتراض کرد.

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، طی پیشنهادی در رقابت‌های انتخاباتی از دولت خواسته بود که مانع از ورود مسلمانان به آمریکا شود. این پیشنهاد او با مخالفت‌های زیادی در داخل و خارج از آمریکا روبرو شده بود.

عدی عبوشی در مصاحبه با یاهو اسپورتز گفت: شنیدن چنین پیشنهادی از طرف چنین فرد بسیار نگران کننده است. این ایده کوته فکرانه است. چگونه می‌توان تمامی معتقدان به یک مذهب را به خاطر عمل مجرمانه تعداد محدودی مجازات کرد؟ اگر مردم چنین کاری می‌کردند، کار دنیا به کجا می‌کشید؟ وجود چنین فردی به عنوان کاندید ریاست جمهوری واقعا نگران کننده است. هدف و انگیزه واقعی او چیست؟ چه خیالاتی در سر دارد؟ در آینده ممکن است پیشنهادات بی‌شرمانه‌‌تری داده و مطمئنا حاضر است اصول اخلاقی بیشتری را لگدمال کند.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: اسلام پایه و اساس انسانیت و بی‌گناهی است. اما عده‌‌ای به نام اسلام، با اقداماتی که هیچ ربطی به اسلام ندارد، منجر به مخدوش شدن چهره مسلمانان می‌شوند.

او در ادامه درباره حملات تروریستی و سخنان ترامپ گفت: هرچند با شرایط بدی روبرو هستیم، اما این فرصتی‌ست تا چشم مردم را به حقیقت اسلام باز کرده و آن‌ها را روشنگری کنیم. آن‌ها به خودی خود اسلام را نخواهند شناخت بلکه این وظیفه ماست که در شناخت درست اسلام به آن‌ها کمک کنیم.

عدی عبوشی یک فوتبالیست فلسطینی تبار بوده که در نیویورک به دنیا آمده است. او در سال 2011 به دلیل مشارکت‌های ورزشی خود، توسط وزارت امور خارجه،  به عنوان یک مسلمان آمریکایی شناخته شد و در سال 2013 وارد لیگ ملی فوتبال آمریکا شده، در سال 2015 به تگزاسین هیوستن منتقل شده است. عبوشی با برخوردهای اسلام‌هراسانه ناآشنا نیست. او در سال 2013 به دلیل ابراز عقیده و طرفداری از مردم مظلوم فلسطین، مورد حمله رسانه‌ها و نژادپرستان صهیونیستی قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha