شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علم الهدی در اجتماع ۹دی مدرسه فیضیه

حوزه/ دشمن با تجربه فتنه قبلی می خواهد نقطه قوی و نیرومند نفوذ خود رادر نظام ما تثبیت کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله  علم الهدی امروز در اجتماع طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی گفت: اگر فتنه 88 مانور ریزش ها بود، 9 دی نیز مانور رویش ها بود و خداوند در این حماسه عظیم قدرت و عظمت خود را به رویت جهانیان رساند و عزت و اقتدار مقام ولایت و رهبری در این حماسه عظیم مردمی در برابر دید جهانیان قرار گرفت.

وی افزود: مجاهدانی که در جهاد اکبر نفس و قدرت و مقام و جایگاه را فدای خداوند کنند از جهادگران جهاد اصغر بالاتر هستند؛ اگر دیگران واقعیت و حقیقت باطن را در سایه همه شعارها و حوادث ببیند از مهمترین برکات است.

استاد حوزه گفت: فتنه 88 از بسیاری از عناصر و واقعیت های آلوده با غرض و مطامع که در قالب های خاص در برابر دیگران نمایش داده شده بودند پرده برداشت و آنها را عیان کرد.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: فتنه 88 مانور ریزش ها بود؛ عناصری که در طول این انقلاب  چه در حوزه مبارزات پیروزی انقلاب به عنوان عناصر کلیدی در جریان نظام و انقلاب شناخته شده بودند، در این فتنه خود را عیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که عده ای چنین می پنداشتند که پس از مدتی از ارتحال امام، جریان های التقاطی و شیطانی بر سبقه دینی جامعه مسلط می شوند با رهبری آیت الله العظمی خامنه ای ناکام ماندند.

وی افزود: این حماسه ثابت کرد که رویش های ما در برابر این ریزش ها به مراتب بیشتر بوده است؛ در جایی که مردم با بصیر ایران اسلامی در این فتنه مردانه در کنار رهبر خود ماندند نشان دادکه این رویش ها به مراتب از ریزش ها بسیار بیشتر بوده است.

استاد حوزه گفت: مجاهده تا حد اعلی و والای جهاد اکبر از جمله مهمترین مراتب جهاد است؛ صبر و مقاومت در این مسیر از دیگر رموز پیروزی ملت مسلمان ما است؛ کسانی که ریزش کردند در این مجاهد و صبر کم آوردند؛ یعنی آنها در جهاد اصغر تا مراحلی پیش رفتند ولی در جهاد اصغر نتوانستند در این مسیر باقی بمانند.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: رویش هایی که این همایش به منصه ظهور رساند در مقابل این ریزش ها شکل گرفت؛ این مردم در مقابل عوامل متزلزل، ایستادند و در این مسیر منحرف نشدند و حق و حقیقت را تشخیص دادند.

وی خاطرنشان کرد: مشخصه مجاهده و مقاومت، هم ریزش ها را نشان داد و هم رویش ها را به منصه ظهور رساند؛ عناصری که روزی محبوب ترین چهره های انقلابی بودند در این حادثه به شکلی ریزش کردند که کسی آن را باور نمی کرد ولی وقتی کسی خط مستقیم را طی نکند سقوط خواهد کرد.

سخنران این مراسم  افزود: عده ای از افرادی که در خط انقلاب بودند از نیروهای جدا شده از مظاهر دنیا فاصله گرفتند و به همین دلیل وارد اشرافیت و تجمل ورفاه طلبی شدند و از خط امام و رهبری خارج شدند.

وی گفت: خداوند به مومنان دستور می دهد که نباید دنباله روی کسانی باشیم که قلب شان از ذکر خدا غافل شده است و به تجملات و لذایذ دنیوی دلبسته اند؛ این گروه از افراد هم خودشان گمراه هستند و هم دیگران را گمراه می کنند.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: کسانی که در قالب زر و زیور می خواهند دیگران در مقابل آنها تسلیم شوند و می خواهند جای خدا را در قلب مردم بگیرند مطرود هستند؛ این افراد کسانی هستند که امکانات جامعه را در جهت منافع شخصی استفاده می کنند و به همین خاطر ریزش کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدان حقیقی در راه خدا در عرصه مادی برای خود نه به دنبال ثروت بودند و نه جاه و مقام؛ فتنه 88 و حماسه 9دی 6 سال قبل روی داد، ولی امروز در سال 94 باید از فتنه 94 سخن بگوییم.

وی افزود: این فتنه بسیار پیچیده تر و موثرتر و خطرناک تر از فتنه 88 است زیرا دشمن با تجربه فتنه قبلی می خواهد نقطه قوی و نیرومند نفوذ خود رادر نظام ما تثبیت کند؛ در فتنه قبلی دشمن به دنبال سد شکنی بود ولی در این فتنه جدید، دشمن به دنبال تصاحب و تملک است.

آیت الله علم الهدی  گفت: در فتنه 88 دشمن معاینه کرد و نبض جامعه را به دست گرفت و عوامل قابل استخدام برای نفوذ را در این فتنه جدید شناسایی کرد؛ دشمن افرادی که به رهبری زاویه داشتند را شناسایی کرد و برای نفوذ در این کشور روی این افراد حساب کرد.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: کسانی که با رهبری زاویه دارند در هرجایی که فعالیت کنند، منطقه حاکمیت آمریکا است زیرا این افراد همان کاری را می کنند که آمریکا از آنها می خواهد و به همین خاطر رهبر انقلاب که در این موقعیت بر خطر نفوذتاکید کردند به این دلیل بود که دروازه وسیعی به نام مردم سالاری مطرح شده است و ممکن است عناصری از طریق انتخابات وارد مجالس بزرگ ما شوند که منافع آمریکا را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: وثوق الدوله در یک خانواده سابقه دار ایرانی بدنیا آمد، ولی قراردادی امضا کرد که همه منافع این کشور را به انگلیس داد و رضاخان را به پادشاه این کشور مبدل شد؛ این فرد مهره زاویه داری بود که انگلیس او را نشان کرد و از او نیز سواستفاده کرد.

وی افزود: روحانیون همیشه پیشگام همه حرکت های انقلابی بوده اند و امروز نیز به این گروه و این افراد مخلص امید داریم که بازهم حافظ این انقلاب و نظام باشند؛ بصیرت علما و فضلا ما را در مقابل فتنه خطرناک 94 حفاظت می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha