سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محفوظی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با تاکید بر حفظ حرمت لباس روحانیت گفت: نباید اجازه تخریب این لباس مقدس را به دیگران بدهید، متأسفانه بعضی ها با اعمال و رفتار نسجیده خود اقدام به تخریب لباس روحانیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله عباس محفوظی، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رسالت قم، دوران طلبگی را بهترین فرصت برای رسیدن به کمال، سعادت و تعلیم و تهذیب دانست و براهمیت این دوران برای خود سازی تأکید کرد.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم  اظهار داشت: طلبه وقتی ملبس به لباس روحانیت شد، باید تمام رفتار و حرکات او از گذشته سنجیده و مناسبتر و در شأن سربازی حضرت ولی عصر(ع) باشد.

  آیت الله محفوظی افزود: زمانی که طلبه ملبس شد، وظیفه او سنگین تر می شود و باید طوری سخن بگوید و رفتار کند که برای جامعه درس باشد.

 عضو جامعه مدرسین  گفت: روحانی باید در همه فعالیت ها، روحانی باشد و یکی از مهمترین موارد تأثیر گذاری، سخنی که برای مردم بگوید ابتدا خود عامل باشد، علمای گذشته این گونه تأثیر گذار بودند، کمتر سخن می گفتند، ولی بیشتر عامل بودند و همین امر باعث می شد مردم آنها را دوست داشته باشند.

 استاد حوزه با تاکید بر این که نباید به دنبال القاب و افکار دنیوی باشیم اظهار داشت: اگر انسان برای رضای خدا عملی را انجام دهد و قدم بردارد، خدا عزت دنیا و آخرت را به خواهد داد و آنچه ماندنی و ابدی است همین گونه اعمال است.

وی بیان داشت: روحانی اگر زی طلبگی را در خود تجلی نداده باشد، نمی تواند موفق و تأثیر گذار شود.

آیت الله محفوظی با تاکید بر حفظ حرمت لباس روحانیت افزود: سعی کنید احترام این لباس را حفظ کنید و اجازه تخریب این لباس مقدس را به دیگران ندهید، متأسفانه بعضی ها با اعمال و رفتار نسجیده خود اقدام به تخریب لباس روحانیت می کنند.

انتهای پیام :40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha