جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرحانی معاونت آموزش

حوزه/ پیروزی انقلاب اسلامی در عصر کنونی که درواقع بالا بردن پرچم عدالت زیر سایه ولایت و با دستورالعمل ولایت مداری بود، افقی متعالی پیش روی مسلمانان ترسیم کرده و به آنان آموخته که برای غلبه بر دشمن باید رهبری مقتدر و با ایمان وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، رمز تداوم انقلاب اسلامی را حمایت‌های همه‌جانبه ملت در عرصه‌های گوناگون دانست و اظهار داشت: اساساً رمز تداوم موفقیت‌های انقلاب اسلامی در ۳۷ سال گذشته، پشتوانه و حمایت مردم از رهبری و نظام جمهوری اسلامی است که آن را در برهه‌های گوناگون به جهانیان اعلام کرده اند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که حماسه 9 دی، نشان‌دهنده عمق عواطف و غیرت دینی ملت ایران بود، تصریح کرد: ملت ایران در راهپیمایی عظیم ۹ دی احساس وظیفه دینى کرده و بر این مبنا به خیابان‌ها آمده و آن روح دیانت و ایمان دینی حاکم بر دل‌هایشان را به منصه ظهور رساندند.

وی، فتنه 88 را آزمایشی الهی برای ملت ایران عنوان کرد و افزود: در قرآن کریم از کلمه فتنه با عنوان «آزمایش» یادشده است، و این آزمایش نه‌تنها برای کفار که برای مسلمانان هم پیش می‌آید، تا به‌واسطه آن، مؤمنین واقعی از مؤمن نماها، منافقین و کفار جدا شوند؛ که فتنه 88 نیز مسأله ای از این قبیل آزمایش‌های الهی برای سنجش ایمان و اعتقادات عوام و خواص بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی در ادامه با تأکید بر این‌که ولایتمداری ملت ایران، افقی روشن مقابل ملت‌های آزادی‌خواه جهان بازکرده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عصر کنونی که درواقع بالا بردن پرچم عدالت زیر سایه ولایت و با دستورالعمل ولایت مداری بود، افقی متعالی پیش روی مسلمانان ترسیم کرده و به آنان آموخته که برای غلبه بر دشمن باید رهبری مقتدر و با ایمان وجود داشته باشد.

معاون آموزش و امورحوزه‌های علمیه کشور، حماسه 9 دی را برآمده از روح اصیل انقلابی ملت ایران خواند و گفت: نکته اساسى موجود در حماسه 9 دی سال 88، حاکم بودن روح اصیل انقلابی و ولایی بر جان‌ودل‌های مردم بود که سبب شد آن‌گونه مردم به خیابان‌ها بیایند و به تعبیر مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان فتنه گران زنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha