پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان

حوزه/تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: داعش یک پدیده ناگهانی نیست بلکه استکبار سال‌ها کارکرده‌ است تا بتواند کادر سازی کند تا آدم‌هایی را تربیت کند که کشتن شیعه را منشأ بهشتی شدن می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان چهارشنبه شب در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه در اساسنامه مسجد جمکران تأسیس دانشگاه پیش بینی شده بود، ولی مقام معظم رهبری بیان فرمود که مسجد جمکران در کنار قم است و نه در عرض آن، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، قم مرکز تولید علم است و جمکران می‌تواند مرکز عرضه باشد.

وی با بیان اینکه در سال نزدیک 20 میلیون نفر با آمادگی خاص بهره‌گیری از معارف دینی در مسجد مقدس جمکران حاضر می‌شوند، تصریح کرد: این ظرفیت به برکت امام زمان(عج) آماده شده است و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، محل عرضه معارف دین برای کسانی باشد که در حوزه پرورش‌یافته‌اند و ان شاء الله از این ظرفیت برای ترویج معارف دین استفاده شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با گرامیداشت حماسه 9 دی، بیان کرد: انتخاباتی که در سال 88 برگزار شد بسیار بی نظیر بود و حضور 85 درصد از واجدین شرایط در انتخابات در تاریخ ایران بی سابقه بود.

وی بیان کرد: بخش اعظم کسانی که به انتخابات اعتراض داشتند پس از خطبه‌های رهبری عقب کشیدند ولی عده‌ای بودند که همچنان می‌خواستند دست به فتنه بزنند، در میان کسانی که در این فتنه دستگیرشده بودند بسیاری از آنان حتی در انتخابات شرکت نکرده بودند و با هدایت رادیو اسرائیل و آمریکا کار می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: انتخابات سال 88 ، انتخابات شگفت‌انگیزی بود و می‌توانست به عنوان قله عظمت نظام اسلامی قلمداد شود؛ ولی هنوز صندوق‌ها باز بود و مردم رای می دادند که یکی از کاندیداها اعلام پیروزی در انتخابات کرد و روز شنبه را اعلام جشن کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تمام کسانی را که اعتراض داشتند را دعوت کرد که بر اساس قانون و بر اساس آنچه را که قانون بیان کرده است اعتراض کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تمام کسانی که پای صندوق‌ها بودند اذعان به صحت انتخابات کرده بودند گفت: پس از اینکه نتوانستند تقلب را ثابت کنند، ادعا کردند که تخلف شده است، ولی اگر تخلفی شده بود مال قبل از انتخابات بود پس چرا با وجود این تخلف در انتخابات شرکت کردند و وقتی متوجه شدند که در انتخابات پیروز نمی‌شوند ادعا کردند که تخلف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی(ره) به هیچ وجه با کسانی که خاستگاه و هدفشان اسلام نبود رابطه نداشت و حتی زمانی که بعثی‌ها می‌خواستند با هدف دشمنی با شاه با امام رابطه برقرار کنند امام به آنها روی خوش نشان نمی داد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز اسلام، انقلاب و نظام برای امام از همه چیز مهمتر بود و حتی اهمیت آنها برای امام از دوستان صمیمی و بستگانش نیز بیشتر بود.

وی با بیان اینکه امام فرمودند اگر روزی استکبار از شما تعریف کرد باید عزا بگیرید، گفت: وقتی شما حرکتی را راه‌اندازی کردید که همه استکبار از شما حمایت می‌کنند بدانید که این خط امام نیست.

تولیت مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: با توجه به ویژگی‌هایی که از امام(ره) بیان شد می‌توان متوجه شد که اگر امام(ره) در این زمان حضور داشتند و یا اگر این گروه فتنه انگیز در زمان امام حضور داشتند چه رفتاری با آنها می‌کرد.

وی با اشاره به فتنه‌ای که ممکن است دوباره رخ دهد، گفت: کسانی امسال در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده اند که سابقه حضور در فتنه را داشته اند و با فتنه انگیزان هم‌صدا بودند و اصلا به ولایت فقیه اعتقاد نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: سنت خداوند بر روی امتحاناتش بوده است و امتحانات الهی با همین فراز و نشیب‌ها صورت می‌گیرد و هرچه جلوتر می‌رویم امتحانات سخت‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما اکنون سر دوراهی مرگ و زندگی هستیم گفت: اکنون دنیا مرگ خودش را در حیات اسلام ناب می‌بیند همانطوری که پیروزی و حیات ما بستگی به مرگ دنیای استکبار دارد و جملات امام در این زمینه روشن و صریح است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه استکبار موجودیت و هستی خود را با گسترش اسلام ناب و تشیع در خطر می‌بیند عنوان کرد: داعش یک پدیده ناگهانی نیست بلکه استکبار سال‌ها کارکرده‌ است تا بتوانند کادر سازی کنند تا آدم‌هایی را تربیت کنند که کشتن شیعه را منشأ بهشتی شدن می‌بینند.

وی با بیان اینکه دشمنان از هر امکانی برای نابودی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند، گفت: در این زمان که همه دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا این اسلام ناب را نابود کنند عده‌ای نیز در داخل کشور فتنه‌انگیزی کرده و در مقابل نظام می‌ایستند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان بیان کرد: همه دنیا به این مساله اذعان دارند که در جمهوری اسلامی اگر ولایت فقیه با ویژگی هایش و این ولایت فقیه نبود اکنون جمهوری اسلامی سرنوشتی بدتر از عراق ، افغانستان و سوریه داشت.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha