پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

حوزه/رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه در شهرهای مختلف مدعیان فراوانی به نام مهدویت فعالیت می‌کنند گفت: هر حرکتی که با ولایت و امامت همراه بوده و پیرو امام زنده و موجود است به سلامت رشد کرده ، ولی هرچه ذلت می بینیم به دلیل دور شدن از ولایت و گم کردن راه امامت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی چهارشنبه شب در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: مسئولیت و ماموریت حوزه در این روزگاران بسیار مهمتر و حساس‌تر شده است.

وی با اشاره به مسئولیت و ماموریت روحانیون بیان کرد: تبیین و تعمیق باور های دین، حفظ مرزهای باورها و اعتقادها، نشر و ترویج معارف دینی، ابلاغ و حضور در ساحت‌های فرهنگی و به کارگیری ابزارها و شیوه های ترویج دین در گستره های عقل، خانواده، منطقه، ملی و فراملی و عرصه‌های جهانی، مدیریت دین، رهبری و حاکمیت بخشی به دین، الگوهای دینی بودن، الگو سازی  و رفتار دینی و توجه به زی طلبگی، حاکمیت دینی و پشتیبانی و دفاع از اسلامیت نظام در جامعه و حاکمیت دین و دفاع از پشتیبانی، از مسئولیت‌ها و ماموریت های مهم حوزه‌های علمیه است.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم  تصریح کرد: با عنایات الهی و توجهات ولی عصر(عج) با حرکتی دینی و به نام دین و با رهبری مرجعیت و به نام حوزه‌های علمیه و مکتب اهل بیت(ع) و با نثار خون شهدا و رهبری امام(ره) و حرکت یکپارچه مردم، نظام اسلامی تحقق پیدا کرد.

وی ابراز داشت: با حضور دین در عرصه جامعه نورانیتی نو در جامعه تحقق پیدا کرد و در مقابل دشمنان با جدیت و با توانی افزون‌تر تهاجمات و فتنه‌های خود را بیشتر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه دشمنان در تهاجماتشان دو حرکت را مدنظرشان قرار داده اند، گفت: اولین حرکت تعارض به نهضت امام حسین(ع) است؛ هر روز شاهدیم که  چه هجمه‌هایی علیه نهضت امام حسین(ع) وارد می کنند.

وی عنوان کرد: در طول سالیان گذشته نهضت امام حسین(ع)، تلاش دشمنان اسلام را که خواسته اند ارزش متعالی آن را محو کنند از بین برده است.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دومین حرکتی که دشمنان بر روی آن برنامه‌ریزی کرده اند مهدویت است گفت: هر حرکتی که با ولایت و امامت همراه بوده و پیرو امام زنده و موجود بوده است به سلامت رشد کرده است، ولی هرچه ذلت می بنیم به دلیل دور شدن از ولایت و گم کردن راه امامت است.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلف مدعیان فراوانی به نام مهدویت فعالیت می‌کنند افزود: در ابتدا فعالیت این افراد سطحی بود، ولی اکنون فعالیت آنها گسترش پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام شناسی را مهم‌ترین وظیفه در زمان غیبت عنوان کرد گفت: برای معرفت‌شناسی امام زمان کارهای بسیاری انجام شده است ولی آنگونه که شایسته و لازم باشد باز نیاز به فعالیت هست.

وی با اشاره به اینکه مراکز مختلفی در حوزه، هم آموزشی و هم پژوهشی در رابطه با مهدویت وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود، گفت: کارگاه هایی لازم است که با سرپرستی نمایندگان برای فضلای شهرستان‌ها و نیروهای فرهنگی شهرستان‌ها برپا شود تا آسیب‌پذیری و آسیب‌هایی را که از این طریق وارد می شود را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha