جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز دشمنان در حال القاء شبهاتی بر علیه اعتقادات شیعه هستند تا آن را وارونه جلوه داده تا اسلام هراسی و شیعه هراسی به وجود آورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار الشیخ مهدی الصمیدعی، رئیس افتاء علماء اهل سنت عراق و هیأت همراه که در سالن جلسات دفتر شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: از مجاهدت ها و اقدامات جهادگونه شما در راه اسلام و در راه نشر علوم اسلامی تقدیر و تشکر داشته و آرزوی موفقیت برای جنابعالی را داریم.

وی ابراز داشت: ما شما را در این عصر ذخیره الهی می دانیم؛ چراکه در عصر حساسی قرار داشته و دشمنان اسلام کمر به ضدیت با اسلام و محو آن بسته اند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: امروز دشمنان بهترین وسیله برای رسیدن به اهداف خود را اختلاف میان مسلمانان؛ مخصوصا شیعه و سنی قرار داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امثال شما ذخیره الهی هستید تا در میدان حاضر شده و با بیان احکام قرآن، وحدت اسلامی را در میان مسلمانان نشر و اعلام کنید و به فضل الهی سدی در مقابل دشمنان باشید.

عضو خبرگان رهبری تصری کرد: شما الحمدالله مجاهدت هایی در راه اسلام کردید؛ زندان رفتید؛ شهید دادید و صدمات و رنج هایی را تحمل کردید و  در ادامه این مجاهدت باید وحدت میان مسلمانان را ایجاد کنید که کاری بزرگ است و می توان به وسیله آن در مقابل دشمن های قدرتمند و با نفوذ ایستاد و وحدت میان مسلمانان را تقویت کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران بیان داشت: امروز دشمنان در حال القاء شبهاتی علیه اعتقادات شیعه هستند تا آن را وارونه جلوه داده تا اسلام هراسی و شیعه هراسی به وجود آورند.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: از گذشته شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر زندگی کرده و رفتار و عمل برادرانه داشتند؛ اما چند سالی است که دشمنان در حال ایجاد دوگانگی و تفرقه در میان این دو دسته می باشند؛ پس وظیفه ما و شماست تا توده های مردم را از این خطرات آگاه کرده و همان راه گذشته را ادامه دهیم.

وی با بیان این مطلب که ما پیرو مذهب جعفری و شما پیرو مذهب شافعی هستید، ابراز داشت: امام صادق (ع) احترام بالایی برای شافعی قائل بوده و وقتی ایشان بر حضرت وارد می شدند، پیشوای ششم شیعیان به احترام ایشان بلند شده و جایگاهی برای او قائل می شدند و همین احترام به صورت متقابل وجود داشته است؛ پس ما باید همان احترامات را فرا گرفته و در عمل پیاده نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha