جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباس رحیمی - خمینی شهر

حوزه/ با توجه به اختلافات امت اسلامی، متاسفانه شیاطینی مانند انگلستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و ... به مقاصد خود نزدیک شده و گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش را به جان اسلام و مسلمین انداخته اند.

حجت الاسلام  عباس رحیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، جنایات گروه های تروریست و تکفیری مانند داعش را نتیجه تفرقه و اختلاف در دنیای اسلام خواند و اظهار داشت: پیامبر(ص) و ائمه اظهار(ع) نگران اختلاف میان امت اسلامی بودند و براساس به نص صریح آیات قرآنی، پیامد اختلاف میان مسلمانان سست و ضعیف شدن ارتباط و آبروی انهاست.

امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: با توجه به اختلافات میان امت اسلامی، متاسفانه شیاطینی مانند انگلستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و ... به مقاصد خود نزدیک شده و گروه های تروریستی و تکفیری را به جان اسلام و مسلمین انداخته اند.

وی با تاکید بر اینکه تفرقه میان مسلمانان فتنه است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در خصوص تفرقه میان مسلمانان فرمودند "اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان خودکشی و عملی انتحاری است".

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه متاسفانه از غفلت مسلمانان استفاده شده و نقشه دشمنان به مرحله اجرا درآمده، گفت: این عوامل سبب شد  آتشی همچون داعش دامن مسلمانان را بگیرد.

امام جمعه خمینی شهر خطاب به طلاب و روحانیون، تاکید کرد: طلاب و روحانیون حوزوی باید وارد فضای مجازی شده و از این فرصت در جهت آگاه سازی امت های اسلامی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید با تندروی ها با عقل، منطق و استدلال برخورد کرده و ملت ها و جوانان را هوشیار سازند تا دشمن شناسی و بصیرت آنان بالا رود و وحدت مسلمانان استمرار و تقویت شود.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha