جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمایت مردم نیجریه از شیخ زاکزاکی

حوزه / شیعیان نیجریه با اعلام اینکه به دنبال شکایت به دادگاه بین‌المللی کیفری هستند تاکید کردند: ما ساکت نمی‌نشینیم تا زمانی که ستمگران در پیشگاه یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند. هر چند خداوند داور نهایی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از http://naija247news.com/  ، جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، قصد دارد بررسی پرونده قتل‌عام شیعیان زاریا به دست ارتش این کشور را  به دادگاه بین‌المللی کیفری ارائه دهد.

به گفته یاکوبو یاهایا، از شخصیت های جنبش اسلامی شیعیان در نیجریه؛ این جنبش قصد دارد با تشکیل تیمی از حقوق‌دانان برجسته داخلی و بین‌المللی، علیه دولت نیجریه اعلام اتهام کند. وی گفت: ما ساکت نمی‌نشینیم تا زمانی که ستمگران در پیشگاه یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند. هر چند خداوند داور نهایی است.

او در ادامه گفت: ما در دنیای کوچکی زندگی می‌کنیم و کسانی که مردم ما را باقساوت به شهادت رساندند، بالاخره روزی تاوان عمل خود را پس خواهند داد. ما در نهایت همه چیز را به خداوند می‌سپاریم و انشاءالله او علیه کسانی که به ما ظلم و ستم روا داشته‌اند قضاوت می‌کند.

یاکوبو یاهایا همچنین این ادعا را که ارتش نیجریه از طریق فرماندار الروفایی در ایالت کادونا با او تماس گرفته، و گفته که این گروه در حال جمع آوری اسلحه برای ایجاد دردسر هستند، نامربوط خواند و گفت: در طی 40 سال گذشته، هیچ یک از اعضای ما اسلحه بدست نگرفته است.

او همچنین در مورد خوشحالی بعضی فرقه‌ها از کشتار شیعیان زاریا گفت: به زودی زمانی خواهد رسید که این فرقه‌ها خودشان دستخوش چنین مصیبتی می‌شوند.

* وضعیت شیخ زاکزاکی

خاطر نشان می شود در حالی که گزارش‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی، از بازگرداندن شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه به زندان خبر می‌دهند، محل بازداشت او همچنان نامعلوم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha