سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه با انتقاد شدید از بی توجهی سران آل سعود به توصیه و هشدارهای بزرگان اسلام در خصوص صرف نظر کردن از اعدام آیت الله شیخ النمر، گفت: متاسفانه پس از آنکه این مجاهد شیعی را مظلومانه به زندان انداختند، تذکرات علما و بزرگان اسلام را از شیعه و سنی بی اثر گذاشتند و عاقبت دست به جنایت دیگری زدند.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با ابراز محکومیت شدید جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ النمر، اظهار داشت: این اقدام رژیم سعودی جنایتی عظیم و ظلمی فاحش بود.

وی با تاکید بر اینکه خاندان آل سعود باید از تاریخ عبرت بگیرد، تصریح کرد: حکومت پهلوی در دوران خود ظلم و جنایت های بسیاری انجام داد و روحانیون و علمای بزرگی را که به دلیل تعهد شرعی و تکلیف دینی به بیدارگری می پرداختند به زندان انداخت و شکنجه کرد و به شهادت رساند.

رئیس شورای عالی حوزه افزود: علما، بزرگان دین و مردم به فیض شهادت، حیات جاوید و ابدی که نزد خداوند است دست یافتند، اما حکومت شاه و شخص محمدرضا پهلوی به زوال رسید و به جهنم رفت.

آیت الله مقتدایی همچنین به سرنوشت شوم صدام اشاره کرد و گفت: صدام نیز بسیاری از بزرگان و علما را که در مقابل ظلم های او می ایستادند، به زندان انداخت و شهید کرد.

وی افزود: امثال شهید آیت الله صدر به فیض شهادت دست یافتند، اما صدام عاقبتی جز خفت، خواری، تباهی و جهنم پیدا کرد؟

*ابراز نگرانی از وضعیت شیعیان عربستان

قائم مقام جامعه مدرسین با ابراز نگرانی شدید از وضعیت شیعیان ساکن در عربستان سعودی، اظهار داشت: شیعیان عربستان به عنوان اقلیتی مظلوم هرروز تحت فشار قرار گرفته و شهید می دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: آل سعود، علمای شیعه عربستان را نیز به زندان می اندازد و شکنجه می کند.

*آل سعود همچون پهلوی و صدام به جهنم خواهد رفت 

آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه آل سعود همان مسیر صدام را می پیماید، ابراز داشت: متاسفانه نظام سعودی به جای اینکه عبرت بگیرند، ظلم و جنایت بیشتری می کنند.

وی تصریح کرد: آل سعود نیز در صورتی که از تاریخ عبرت نگیرند، به سرنوشت شاه و صدام دچار خواهند شد.

*انتقاد شدید از بی اثر گذاشتن تذکرات علما

قائم مقام جامعه مدرسین با انتقاد شدید از بی توجهی به توصیه و هشدارهای بزرگان اسلام در خصوص صرف نظر کردن از اعدام آیت الله شیخ النمر، گفت: متاسفانه پس از آنکه این مجاهد شیعی را مظلومانه به زندان انداختند، تذکرات علما و بزرگان اسلام را از شیعه و سنی بی اثر گذاشتند و عاقبت دست به جنایت زدند و ایشان را به شهادت رساندند.

آیت الله مقتدایی افزود: شهید شیخ النمر زنده است و حیات ابدی دارد اما عاقبت سران آل سعود براساس وعده خداوند جایی جز قعر جهنم نخواهد بود.

رئیس شورای عالی حوزه تاکید کرد: آل سعود با هر ظلمی که می کند، یک قدم به سقوط و زوال حکومت خود نزدیک تر می شود.

*حوزه های علمیه اقدام عربستان را محکوم می کند

قائم مقام جامعه مدرسین با ابراز تاثر مجدد از شهادت آیت الله شیخ النمر، گفت: حوزه های علمیه و جهان اسلام این عمل زشت و قبیح را به شدت محکوم می کند.

این عضو خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه خون مظلومان منطقه دامن گیر آل سعود خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: همان گونه که ظالمان تاریخ نتیجه اعمال خود را مشاهده کردند، آل سعود نیز هر چه زودتر به پایان مسیر انتخابی خود که هلاکت و اضمحلال است، خواهد رسید.

انتهای پیام/313/33

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha