جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ هدف دشمن از فتنه های اخیر در منطقه، ایجاد اختلاف بین مسلمانان و گرفتن پیشرفت جامعه اسلامی و به جان هم انداختن کشورهای اسلامی، برای امنیت اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار کارکنان وزارت دفاع،  با بیان اینکه دین هیچگاه انسان را مجبور به پذیرش  اسلام و قوانین آن نکرده،  گفتند: اسلام دین منطق، تعقل، تفکر، اندیشه  و تدبر است و همه را دعوت به تعمل و تعقل می کند تا با مطالعه دقیق به این مرحله برسند که هر موجودی برای زیستن نیازمند به یک سری قوانین و آئینی به نام دین دارد.

 ایشان  خاطر نشان کردند: افرادی مانند ابوجهل برای پذیرش دین، عناد ورزیدند و حاضر نشدند، بیانات نورانی دین  را بشنوند و چون عناد داشتند، گمراه شدند؛  ولی اگر کسی از روی انصاف  به دین و برنامه های آن، نگاه کند به این حقیقت خواهد رسید که انسان برای زندگی بهتر به یک برنامه دقیق و هماهنگ برای رشد نیازمند است.

این مرجع تقلید با اشاره به این که اسلام روی مسائلی مانند اجتماع، فرهنگ و سیاست و تفکر در هر یک از آنها تاکید می کند،  اظهار داشتند: تدبر در هر یک از موضوعات موجب رشد انسان در این عرصه ها خواهد شد و یکی از آثار این  رشد، تصمیم گیری بهتر برای آینده مفید و سالم خواهد بود.

معظم له بیان داشتند: از دیگرآثار رشد در این موضوعات  این است که انسان، خدا را بهتر درک خواهد کرد و متوجه می شود که این نظام آفرینش با این همه منظومه و کهکشان بی خود به وجود نیامده است.

 ایشان افزودند: معرفت به توحید و معاد و نیز پی بردن به قوانین الهی هم از دیگر آثار رشد در موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اتفاقاتی که در منطقه از سوی نوکران غرب و اسرائیل به وجود آمده، گفتند: هدف این دشمنی ها،  ایجاد اختلاف بین مسلمانان و گرفتن پیشرفت جامعه اسلامی است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: یکی از نکاتی که باید در شرائط کنونی به آن توجه کرد این است که دشمن با این نوع فتنه ها می خواهد بر مسلمانان حکومت کند و با جان هم انداختن آنها، اسرائیل نفس راحت تر بکشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر این که نباید از فعالیت تأثیر گذار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در ترویج اسلام ناب و انقلاب و بیداری جامعه اسلامی  گذشت، ابراز داشتند: بیانات نورانی آن بزرگوار همیشه و در همه در حال، راهنما و راهشگا بوده و خواهد بود و می توان با استعانت از آن برنامه ها زندگی توأم با موفقیتی داشته باشیم.

 انتهای پیام:40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha