جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانواده

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی و اخلاقی ، همدلی و تعاون را لازمه تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد الهی نژاد، امروز در نشست خانواده های طلاب و مسئولان مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهرستان دورود، گفت: خانواده ها نقش موثری در موفقیت و پیشرفت تحصیلی طلاب دارند و باید با همکاری و تعاون در خانواده، خواهران طلبه را برای تحصیل علوم حوزوی یاری دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز خواهران طلبه با تحصیل در مدارس علمیه می توانند در تربیت دینی و اخلاقی جامعه نقش مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: زنان به عنوان مهمترین عنصر خانواده، با فراگیری علوم دینی و حوزوی می توانند علاوه بر الگو دهی به سایر اعضای خانواده، در استحکام بنیان خانواده نیز اثر گذار باشند.

تولیت مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود با اشاره به اینکه اولیاء و همسران خواهران طلبه باید با فراهم نمودن فضای لازم، آنان را در امور تحصیلی یاری دهند، بیان داشت: با تقسیم کار در خانه و همدلی می توان به طلاب در پیشرفت تحصیلی یاری رساند.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد با اشاره به اینکه یک چهارم زمان روزانه طلاب خواهر در مدارس علمیه می گذرد، خاطر نشان کرد:سه چهارم وقت طلاب نیز در خانه و کنار اعضای خانواده سپری می شود، لذا ضروری است خانواده ها با رعایت همدلی و همیاری برای موفقیت اعضای خانواده خود در حوزه دقت و همت بیشتری به خرج دهند.

وی همچنین بر ضرورت ارتباط خانواده های طلاب با مسئولان مدارس علمیه تاکید کرد.

خانم فرحناز لیریایی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود نیز در این نشست با اشاره به این که برگزاری جلسات اولیاء و طلاب با مسئولان مدارس علمیه تنها نباید با دعوت رسمی از خانواده های آنها برگزار شود، گفت: خانواده های طلاب در طول سال تحصیلی باید برای رسیدگی به وضعیت تحصیلی آنان به مدارس علمیه مراجعه کنند تا با انگیزه و دقت بیشتر به تحصیل علوم حوزه مشغول شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha