پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور گفت: در بین گروه‌های مرجع، امروز مطمئن‌ترین گروه برای مسائل سیاسی و اجتماعی روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور ، در بیست و سومین کنگره ائمه جمعه که عصر امروز دوشنبه در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با  محکوم کردن  شهادت شیخ نمر اظهار داشت:  قطعا سعودی‌ها در امتداد راهبرد جریان استکبار در منطقه حرکت می‌کنند .

عضو خبرگان رهبری در ادامه  با بیان اینکه در بین گروه‌های مرجع، امروز مطمئن‌ترین گروه برای مسائل سیاسی و اجتماعی روحانیت است افزود:  مرجعیت روحانیت علی‌رغم همه دشمنی‌ها در قبل و بعد از انقلاب، همیشه مورد توجه بوده است.

وی  با تاکید براینکه  جایگاه روحانیت انکارناپذیر است، بیان داشت: نمی‌شود که بگوییم دشمن کاری به اثرگذارترین جریان ندارد، لذا صیانت از این مجموعه اثرگذار لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

عضو خبرگان رهبری، تأکید کرد: برای صیانت از این مجموعه، خود روحانیون، مراجع عظام و علما و همچنین مدیران حوزه‌های علمیه قم حائز اهمیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید جریان ورود افراد تازه وارد به حوزه‌ها را با دقت مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: جریان تربیت نیروها به معنای احیای تمایلات عالی نفسانی است، که این امر بسیار ضروری است و نظارت بر رفتار طلاب امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، با اشاره به وجود 7 هزار کانال قابل دریافت که 71 کانال آن فارسی‌زبان است، یادآور شد: تولیدات آنها منطبق با فرهنگ و جامعه فارسی‌زبانان تهیه می‌شود و محدودیت دسترسی‌ها به این فضا امکان‌پذیر نیست، لذا تنها راه مواجهه در این عرصه، مصون‌سازی طلاب است.

وی با اشاره به وظیفه سنگین در این عرصه و توجه به مسائل و آسیب‌هایی که متوجه روحانیت است، خاطرنشان کرد: ما گفته‌ایم که هر پرونده‌ای که با شکایت شاکی خصوصی آغاز شده و تمام می‌شود، نباید به سطح دادسرا بیاید، بلکه باید در فضای حل اختلافی و با حضور سه نفر از روحانیون فاضل این مسائل که به طور مثال در حوزه خانوادگی است دنبال شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آماری که در این زمینه داریم نشان‌دهنده موفقیت این طرح در استانها بوده است و ورود به دادسرا کاهش یافته، اظهار داشت: باید نسبت به دستگاه‌هایی که با مجموعه‌های روحانی در جریان هستند توجه داشت.

وی پیشگیری در مسائل مختلف از جمله جرائم، ناهنجاری‌ها و مفاسد اجتماعی را وظیفه همگان عنوان کرد و با اشاره به نقش ائمه جمعه در پیشگیری گفت: باید زمینه‌های تخلف را در جامعه از بین برد.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در فسادهای اخیر اقتصادی که در کشور رخ داد، همگی از یک جنس بودند و ما چند بار از نارسایی در حوزه بانکی گزیده شدیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha