جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که الازهر نباید دنباله رو عربستان سعودی باشد، گفت: الازهر باید تلاش کند که وحدت در جهان اسلام ایجاد شود و اگر مشکلی در جهان اسلام وجود دارد، آن را حل نماید.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، ظهر امروز نشست خبری "دستاورد های بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی" ضمن تشکر از اصحاب رسانه، با اشاره به شرکت قریب 350 مهمان خارجی و حدود 350 مهمان داخلی در کنفرانس وحدت، گفت: علی رغم اعمال محدودیت سفر به ایران از سوی آمریکا، امسال با استقبال شخصیت های خارجی برای شرکت در کنفرانس وحدت مواجه شدیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اعمال محدودیت برای سفر به ایران به وسیله رژیم آمریکا نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران منشأ مشکلات نمی شود، بلکه جایگاه ایران را در جهان مستحکم تر می کند.

 وی تصریح کرد: این اقدام آمریکا نشان دهنده آن است که از رفت و آمد های عادی مردم دنیا به ایران هراس دارد، زیرا از نفور و اقتدار ایران می ترسد.

 آیت الله اراکی در ادامه به شهادت شیخ نمر اشاره کرد و گفت: این حادثه آن هم بلافاصله بعد از برگزاری بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی نشان دهنده آن است که رژیم عربستان به مبارزه با وحدت اسلامی کمر بسته و ما باید تلاش کنیم که این بخش از چهره کریه رژیم سعودی را به جهانیان معرفی کنیم.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رژیم سعودی به ابزاری در دست دشمنان اسلام تبدیل شده است، افزود: هدف اصلی آل سعود ایجاد تفرقه و تنش و درگیری در جهان اسلام است.

 وی به نامه ای که چند ماه قبل از سوی مجمع جهانی تقریب برای پادشاه عربستان ارسال شده بود، اشاره کرد و گفت: در این نامه از پادشاه عربستان خواستیم فقط یک قدم در راه تقریب بردارد و برای جلوگیری از آثار منفی اعدام شیخ نمر برای تقریب دارد، از اجرای آن صرف نظر کند.

 آیت الله اراکی ادامه داد: در این نامه هشدار دادیم که اعدام شیخ نمر تأثیر بسیار منفی بر وحدت جهان اسلام دارد، اما دیدیم که شیخ نمر را به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود، اعدام کردند.

 وی با بیان اینکه شیخ نمر فقط امر به معروف و نهی از منکر کرده بود، اظهار داشت: در این نامه هشدار دادیم که این حکم بازتاب های منفی در ایجاد تفرقه و بر افروختن آتش کینه در جهان اسلام خواهد داشت.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: با وجود آن که عربستان می دانست علاوه بر اینکه این عملشان جرم است، بازتاب منفی نیز در جهان اسلام خواهد داشت و آتش کینه را در جهان اسلام شعله ور می کند، اما دست به این جنایت زدند و این اقدام شاهدی است بر اینکه رژیم عربستان به پایگاهی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام تبدیل شده است. 

وی همچنین با دعوت از جهان اسلام برای حمایت از وحدت اسلامی و محکومیت اقدام رژیم سعودی، ابراز داشت: رژیم عربستان تلاش های زیادی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام از طریق تزریق پول و رسانه هایی که توسط این رژیم تغذیه می شوند، انجام می دهد. امروز عربستان سعودی هم از رسانه های شیعی تفرقه انگیز و هم رسانه های سنی تفرقه انگیز حمایت می کند.

 آیت الله اراکی اضافه کرد: بسیاری از رسانه ها که به نام شیعه بدترین مطالب افراطی و تفرقه انگیز و فرهنگ سب و لعن را علیه اهل سنت منتشر می کنند، از سوی عربستان حمایت و تغذیه می شوند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: عربستان سعودی برنامه های زیادی در زمینه تفرقه از جمله حمایت از گروه های تروریستی و افراطی در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان انجام می دهد و بسیاری از مدارس پرورش دهنده تروریسم در جهان اسلام را تغذیه می کند.

 وی با بیان اینکه باید جهان اسلام بیدار شود، گفت: متأسفانه کار به جایی رسیده که عربستان سعودی، الازهر را نیز تحت تأثیر اهداف خود قرار داده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه الازهر همواره در طول تاریخ به عنوان پایگاه وحدت و تقریب در جهان بوده است، اظهار داشت: ما انتظار داریم شیخ الازهر همان راهی را برود که بزرگان الازهر نظیر شیخ شلتوت رفته اند.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه الازهر نباید دنباله رو عربستان سعودی باشد، اظهار داشت: الازهر باید تلاش کند که وحدت در جهان اسلام ایجاد شود و اگر مشکلی در جهان اسلام وجود دارد، آن را حل نماید.

 وی با تأکید بر اینکه ما به الازهر و بزرگان آن احترام می گذاریم، اظهار داشت: الازهر محور جهان اسلام و پایگاه وحدت است و متفکرین و اندیشمندان الازهر نقش مؤثری در جهان اسلام ایفا می کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب همچنین از برخی نهادها از جمله دفتر مقام معظم رهبری، صدا و سیما، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان اوقاف، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، رسانه ها و ... که در هرچه بهتر برگزار شدن بیست و نهمین کنفرانس وحدت و برپایی برنامه های هفته وحدت، مجمع تقریب را یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha