جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاج صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این که فتنه دهه ۹۰ ، نفوذ و رخنه دشمن است، تصریح کرد: دشمن با ترویج سکولاریسم و دینداری منهای انقلاب به دنبال اجرای پروژه نفوذ در حوزه های علمیه و نظام روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، چهارشنبه شب طی سخنانی در جلسه طلاب و فضلای سمنانی مقیم حوزه علمیه قم  که در موسسه هادیان کوثر قم برگزار شد، با بیان این که یکی از تقابل های دروغین که از سوی غرب وارد ادبیات اسلامی شده است ما شده بحث تقابل بین آرمان گرایی و واقعیت بینی است، اظهار داشت: برخی می خواهند مباحثی را فرهنگ سازی کنند که اسلام این ها را قبول نمی کند تعابیری مثل علم یا ایمان، تعبد یا تعقل ، خدا یا مردم که نتیجه این ها دو قطبی کردن افکار و جهت دهی به آن ها مطابق خواست دشمن است.

وی افزود: این در حالی است که اساساً ما در ادبیات قرآنی و دینی بین تعبد با تعقل و نیز علم با ایمان دوگانگی و تقابلی نمی بینیم که قائل به این تقسیم بندی ها شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: «آرمان گرای واقعیت» بین ریشه در سیره قرآنی و کلام و سیره اهل بیت (ع) دارد به این معنا که ما در عین این که نباید واقعیت گرا باشیم به طوری که اسیر آن شویم اما نباید نسبت به آن هم غافل باشیم بنابر این باید واقعیت بین و در عین حال آرمان گرا باشیم.

وی افزود: روحانیت نیز به تاسی از سیره قرآن و اهل بیت(ع) باید واقعیت های جامعه را بشناسد و بر اساس آن ها به مردم نسخه بدهد، چه آن که روحانیت نسخه دهنده برای سعادت بشریت است و طبعا بدون درک از واقعیت ها و خطرها و دشمنی ها و آسیب ها نسخه مناسبی نمی توانیم ارایه بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: ما در حوزه های علمیه دین را به طلاب و فضلا یاد می دهیم تا آن ها را طبیب روحانی در جامعه قرار دهیم البته اگر آموزش ها جامعیت داشته باشد، اما باید این را هم بدانیم که همه دین ، فقه و اصول نیست و برای اداره جامعه و بصیرت دهی به مردم شناخت سایر شاخه ها نیز لازم است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضع گیری در برابر جبهه استکبار بر اساس موازین و شاخصه های قرآنی ابراز داشت: اگر به آیات الهی در این خصوص توجه نکنیم ولایت ونصرت الهی قطع می شود و این ها را باید روحانیت به خوبی برای عموم مردم تبیین کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با بیان این که از سال ها پیش دشمن بر روی پروژه نفوذ در نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است، گفت: سال 2003 میلادی ، موسسه رَند آمریکا بر اساس یک کار پژوهشی مفصل  که ترجمه فارسی آن حدود 150 صفحه شده اعلام داشت که ما اشتباه کردیم که در بحث تاثیرگذاری در انقلاب یا همان نفوذ متمرکز بر روی دانشگاه های ایران شدیم در حالی که یکی از مهم ترین جاهایی که برای انقلاب و نظام نیرو تربیت می کند حوزه های  علمیه است و آن ها به تعبیر خود به دنبال نفوذ و تاثیرگذاری بر حوزه های علمیه و مساجد هستند.

وی تصریح کرد: لذا ما در دهه گذشته حضور و نفوذ دشمن را در برخی از مدارس علمیه و حوزه ها می بینیم چه آن که دشمن به طور خاص جریان اسلام سکولار را در بین برخی روحانیون دنبال می کند و در واقع یک دینداری منهای انقلاب را ترویج می دهند.

وی با تاکید بر این که واقعیت شناسی به معنای این نیست که از آرمان ها غفلت کنیم ، گفت: صدالبته گرایش ما به آرمان ها و اصول است و در عین حال باید مراقب واقعیت سازی ها باشیم چون یکی از برنامه های جبهه استکبار ، صحنه آرایی و واقعیت سازی است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان داشت: در طول تاریخ نیز این مساله وجود داشته کما این که بنی امیه و بنی عباس همواره به دنبال واقعیت سازی های دروغین بودند تا مسلمین موضع گیری های غلط داشته و نتوانند در برابر طاغوت قدعلم کنند.

وی گفت: واقعیت شناسی به معنای مشاهده تهدید و فرصت و نقاط قوت و ضعف است نه این که فقط نقاط منفی را ببینیم.

وی با طرح این سوال که واقعیت امروز چیست، اظهار داشت: امروز تقابل جبهه انقلاب اسلامی به مرکزیت ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار با محوریت آمریکا و صهیونیسم بین الملل یک واقعیت غیرقابل انکار است به طوری که حقیقتاً دو جبهه در عالم ایجاد شده است و در هر جبهه ای احزاب و دسته هایی هستند که گاه با هم مخالفت هایی دارند اما در یک جبهه قرار می گیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها فهمیده اند که انقلاب اسلامی آرام آرام استکبار را عقب می راند و صراحتاً خودشان می گویند که انقلاب اسلامی شاخصه های ابرقدرتی را از ما گرفته است، لذا دکترین مهار را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران می نویسند و در این قالب می گویند چه کار کنیم انقلاب اسلامی از این فربه تر و قوی تر نشود

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: در واقع به صراحت می گویند که نابودی انقلاب اسلامی ایران امکان ندارد و باید با نفوذ حساب شده به دنبال کنترل و مهار آن باشیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه و تاثیرگذاری فوق العاده ایران اسلامی بر مناسبات منطقه و جهان ابراز داشت: آمدن پوتین به ایران و حضور متواضعانه و دو ساعته وی در دیدار با مقام معظم رهبری نشان داد که انقلاب اسلامی و ولی فقیه دارای چه محبوبیت و اقتداری است و همین غربی ها و آمریکایی ها را به شدت عصبانی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان این که امروز شیطان بزرگ با همه احزاب و نوچه هایش به مقابله با انقلاب اسلامی ایران آمده است، گفت: وهابی و شیعه لندنی و اهل سنت آمریکایی و روشنفکران  وابسته و غرب زده و صهیونیست و مارکسیست و ... همه در برابر انقلاب اسلامی و حامیان و عاشقان آن صف کشیده اند و یک جنگ تمام عیار را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: البته دشمن فهمیده که با جنگ سخت نمی تواند با انقلاب اسلامی ایران مقابله کند لذا به جنگ نرم در قالب فتنه روی آورده است  و به تعبیر رسای امیرالمومنین(ع) ، فتنه مایه تاریکی و گمراهی افراد در تشخیص حق و باطل می شود.

وی با بیان این که دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب ، انواع و اقسام فتنه ها را علیه کشور و نظام ما اجرا کردند، گفت: امروز باید بدانیم که فتنه دهه 90 ، فتنه رخنه و نفوذ وحضور در پیکره انقلاب است تا آن را از درون بپوسانند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که اساساً نفوذ با چراغ خاموش عمل می کند و به سان ورود ویروسی است در پیکره انقلاب که بدون درد است و کمتر کسی متوجه آن می شود.

وی بیان داشت: ما امروز باید در بحث نفوذ باید به چهار محور مهم چیستی و ابعاد نفوذ، چرایی نفوذ، چگونگی آن و بالاخره راهکارهای مقابله با نفوذ، به طور جدی توجه کرده و برایش طرح و برنامه داشته باشیم که در خصوص راهکارها بنده 20 راهکار قرآنی را استخراج کرده ام.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی همچنین با بیان این که داشتن بصیرت دینی و انقلابی برای مقابله با توطئه و فتنه نفوذ بسیار ضروری است، گفت: در آستانه انتخابات باید به مردم بگوییم که بکوشند افرادی را انتخاب کنند که نسبت به اسلام تعبد و نسبت به ولایت تبعیت داشته و در مقابل دشمن اهل مقاومت باشند و همچنین به مردم احساس نوکری داشته و بالاخره این که نسبت به مسئولیت از توانمندی و تعهد لازم بهره مند باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha