پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی گفت: دو رژیم آل سعود و آل خلیفه مأموریت نظام استکباری را در منطقه انجام می‌دهند که وظیفه اصلی‌شان این است که نگذارند بیداری اسلامی در منطقه شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید شیخ نمر که امروز با حضور طلاب و اساتید  در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این عالم مبارز اظهار داشت:  روحانیت در طول تاریخ همواره در صف مقدم مبارزه با ظلم و فساد بوده و برای برقراری عدالت تلاش نمودند

وی با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی، گفتمان ولایت در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: سیره و سلوک علمای دینی این بوده که اولا نفوس مستعد را تربیت کنند و در برابر ظلم و فساد ایستادگی کنند.

دادستان کل کشور  بر همین اساس تصریح کرد: امام(ره) و کسانی که در کنار ایشان بودند هدفشان مبارزه با طاغوت بوده و بعد از پیروزی انقلاب همه تلاش‌ها در جهت حفظ معروف‌ها و مبارزه با بدی‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و مقابله استکبار با این نهضت ، گفت: آنها تلاش کردند تا در دهه اول انقلاب، نظام ما پا نگیرد و یکی از توطئه‌های آنها 8 سال جنگ تحمیلی بود اما با ایستادگی ملت این توطئه خنثی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی بر همین اساس تصریح کرد: در دهه دوم تلاش کردند انقلاب تثبیت نشود اما شد و در دهه سوم انقلاب تلاش کردند پیام ما به دیگران نرسد و درون کشور بماند اما ملت‌های مسلمان به برکت اسلام بیدار شدند و بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی با ذکر این نکته که به برکت انقلاب اسلامی سایر ملت‌ها هویت دینی خود را بازیافتند، خاطرنشان کرد: تمام بیداری اسلامی این بود که می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم و سلطه استکبار را نمی‌پذیریم.

دادستان کل کشور در همین زمینه با بیان اینکه آل سعود و بحرین، امتداد راهبردی نظام استکبار در منطقه هستند، تصرح کرد: این دو رژیم، مأموریت نظام استکباری را در منطقه انجام می‌دهند که وظیفه اصلی‌شان این است که نگذارند بیداری اسلامی در منطقه شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با اشاره به جنایت‌های اخیر در دنیا علیه شیعیان، خاطرنشان کرد: تصور می‌کنند با شهادت آیت‌الله شیخ نمر و شیخ زکزاکی و محدودیت علمای بحرین می‌توانند جریان بیداری اسلامی را کنترل کنند اما هیچ کس نمی‌تواند این جریان را متوقف کند.

وی تاکید کرد: شیخ زکزاکی اگر در زندان باشد صدها و هزاران نفر راهش را ادامه خواهند داد، اگر شهید نمر را اعدام کردند برای این خون‌های پاک شاهد خواهیم بود در سرزمین حجاز هزاران نفر به نام دین سربرمی‌آورند و در برابر نظام استکباری سعودی مقابله می‌کنند

وی با بیان اینکه شهادت شیخ نمر در حقیقت  روز تولد ایشان بود ،حدودیت‌سازی و به بند کشیدن شیخ نمر، شیخ زکزاکی، علمای بحرین و دیگر علما در سایر بلادها پیام آنها را محدود نخواهد کرد بلکه پیام ضدیت با استکبار را گسترش خواهد داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه پیام رهبری انقلاب برای عالم پیام بیداری اسلامی است، بیان داشت: شورای امنیت سازمان ملل جلسه گذاشته و به جای آنکه کشتار مظلومانه مردم یمن را محکوم کند علیه آنها بیانیه می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیش از 5 هزار نفر براساس آمار خود سعودی‌ها در حال انجام مناسک حج لب تشنه آنگونه به شهادت رسیدند اما چرا سازمان ملل، کمیته حقیقت‌یاب نمی‌گذارد تا ببینند چه اتفاقی افتاد، گویا آن 5 هزار نفر از نظر آنها انسان نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با طرح این پرسش که سازمان ملل چه پاسخی در قبال خانواده‌های داغدار دارد، تاکید کرد: آل‌سعود به دنبال مخفی‌کاری و از بین بردن اسناد است و گویا سازمان ملل کر و کور است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه سازمان‌های حقوق بشری هیچ چیزی نمی‌بینند، گفت: طبق همه آمارها مردم یمن در شرایط سختی قرار دارند اما سازمان ملل واکنشی نشان نمی‌دهد و قطعنامه‌ای را هم که می‌دهند بر علیه مردم یمن است در حالی که این مردم می‌گویند ما خودمان می‌خواهیم بر سرنوشت‌مان مسلط باشیم.

وی تاکید کرد: نظام استکبار و آل سعود بدانند که بنای عالم بر این نیست که ظالمان به ستم خود ادامه دهند و خون شهدا به هدر برود، خون‌های مطهر این شهدا، دل‌های مسلمانان را بهم نزدیک کرده و زمینه سقوط دولت‌های استکباری را فراهم می‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha