جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار  معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با آیت‌الله موسوی جزایری

حوزه/ پژوهشگاه تخصصی حوزه علمیه خوزستان باهدف رشد و توسعه فعالیت‌های پژوهشی حوزه استان، در اهواز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، با آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان دیدار کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، در این دیدار با ارائه گزارشی از نحوه تدوین مجموعه 6 جلدی «نیازسنجی‌های موضوعات فقهی»، به بیان نکاتی در خصوص مزایای استفاده روحانیون از این اثر شد و گفت: برای تدوین این کتاب، نیازسنجی فقهی از سراسر کشور صورت گرفت و بر مبنای آن بیش از 64 دستگاه کلان کشوری و تعداد زیادی از شخصیت‌های علمی و اساتید، نیازمندی‌های فقهی و شبهاتشان را برای دبیرخانه ارسال کردند که پس از بررسی، پاسخ کلیه سؤالات در کتابی شش‌جلدی در موضوعات «فقه حکومتی»، «روانشناسی اسلامی»، «تعلم و تربیت»، «اقتصاد»، «تفسیر و علوم قرآن» و «ادبیات داستانی» تدوین‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد بابیان این‌که «فقه» عمده‌ترین دانش در حوزه‌های علمیه است، گفت: فقه هم در زندگی و هم در تدبیر و پیشبرد امور اجتماعی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند، پس اگر روحانیون شاخص حوزوی و پژوهشگران، در این خصوص وارد عمل شوند، عمده نیازهای فکری اجتماع رفع خواهد شد.

*حوزه خوزستان در زمینه استاد خودکفاست

آیت‌الله موسوی جزایری نیز با تأکید بر این‌که طلاب باید وارد کار تحقیق و پژوهش شوند، اظهار داشت: ازآنجایی‌که تحقیق و پژوهش عمده نیاز کشور است، ورود طلاب در این عرصه به‌نوعی خدمت به کشور و جامعه است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حوزه خوزستان در زمینه‌های مختلف، گفت: حوزه خوزستان، امروز در زمین تأمین اساتید مدارس علمیه خودکفا شده است و مشکی در این عرصه ندارد.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه، بنا به پیشنهاد معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور و تأیید آیت‌الله موسوی جزایری، مقرر شد که پژوهشگاهی تخصصی باهدف رشد و توسعه فعالیت‌های پژوهشی حوزه استان خوزستان، در اهواز راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha