سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ این مرجع تقلید در دیدار وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان برای ایران اسلامی، گفتند: وزارت آموزش و پرورش باید ایرانی قدرتمند و عزتمند بسازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به این که وزارت آموزش و پرورش یکی از مقدس‌ترین، مهمترین و تاثیرگذارترین نهادهای کشور است، اظهار داشتند: هیچ نهاد و مرکزی متحمل رسالت سنگین این وزارتخانه نیست.

ایشان، وزارت آموزش و پرورش را زمینه ساز تربیت نسل های انقلاب دانستند و تصریح کردند: توفیق بزرگی در اختیار مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته و ان شالله در این راستا موفق باشید.

معظم له در ادامه با اشاره به اینکه خداوند استعدادهای فراوانی برای بهره گیری و استفاده از علوم مختلف آفریده، گفتند: اگر استعدادهای انسان شناخته و طبقه بندی شود، در آینده شاهد تربیت متخصصین در علوم گوناگون خواهیم بود.

این مرجع تقلید با بیان این که تعلیم و تربیت سه پایه اصلی دارد، گفتند: «علم آموزی»، «مهارت معلمان» و «تربیت» از شاخصه های اصلی این عرصه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی معلمی را هنری بزرگ عنوان کردند و ابراز داشتند: معلمی را نباید شغل دانست، چرا که سازنده انسان ها است.

ایشان با اشاره به این که معلمان به عنوان مربیان دانش آموزان باید ابتدا خود را بسازند و سپس با سیره تربیت کنند، گفتند: اعمال و اخلاق معلمین در تربیت دانش آموزان بسیار مهم است.

معظم له بر لزوم تربیت دانش آموزان براساس ایمان، عقیده و اخلاق تاکید کردند و افزودند: باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کرد که شبهات و جنگ روانی دشمنان بر روی اذهان آنها تاثیر نگذارد. 

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر علم، ایمان و اخلاق همراه با یکدیگر باشد، زمینه سعادت انسان فراهم می شود. 

حضرت آیت الله نوری همدانی، امر به معروف و نهی از منکر را سازنده جامعه دانستند و گفتند: معلمان باید عزم و اراده در تحمل مشکلات تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشند.

ایشان، اعزام دانش آموزان به مناطق علمیاتی را اقدامی شایسته عنوان کردند و ابراز داشتند: آشنایی با وصیت نامه های شهدا و حضور در راهیان نور تأثیر زیادی در تربیت دانش آموزان خواهد داشت.   

معظم له افزودند: رزمندگان دفاع مقدس تربیت یافتگان نماز جمعه و جلسات دعای کمیل و ندبه بودند و بر این اساس امروز نیز آموزش و پرورش وظیفه دارد نسل ها را به خوبی تربیت کند. 

این مرجع تقلید با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان برای ایران اسلامی، گفتند: وزارت آموزش و پرورش باید ایرانی قدرتمند و عزتمند بسازد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت مادی و معنوی فرهنگیان شدند و ابراز داشتند: رسیدگی به معلمان باید به گونه ای باشد که دغدغه ای جز تعلیم و تربیت نداشته باشند.    

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha