شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبد الله حاجی صادقی

حوزه/ موتور حرکت دین اسلام روحانیت و ولایت ‌فقیه است و فاصله گرفتن از آن‌ها باعث مرگ و انحراف است و هم‌نشینی با آن‌ها باعث بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی  امشب در مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله «شیخ نمر باقر النمر» که در  حرم حضرت معصومه(س)برگزارشد، با تأکید بر اهمیت جایگاه روحانیت گفت: روحانیت شیعه تنها دعوت‌کننده به‌سوی خدا نیست، بلکه ادامه‌دهنده و تحقق ساز دین اسلام که قرآن آن را به‌عنوان رسالت اصلی انبیای الهی بیان کرده نیز می باشد؛ دفاع، حفظ دین خدا، سنگر نشینی اسلام ناب و سنگر نشینی در برابر هر تجاوزی از سوی علمای اسلام در طول تاریخ بارها و بارها تجلی و ظهور پیداکرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه مجاهدت در راه خدا هزینه دارد گفت: شهادت و اسارت هزینه‌های این مسیر هستند که توسط اهل‌بیت(ع هم بارها پرداخت ‌شده‌ است.

سخنران مراسم  اظهار داشت: جرم شیخ نمر و علمای دیگر، بصیرت افزایی بود و ما نیز هم‌اکنون در دهه بصیرت هستیم و افرادی که در سال 1357 بصیرت ایجاد کردند می‌خواستند نشان دهند جایگاه روحانیت دعوت به‌سوی خداست.

وی افزود: وقتی مردم ما دیدند، به قداست روحانیت  که دعوت به سوی  خدا است توهین می‌شود، تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل کردند و پیام آن‌ها برای ما این است که مراقب دین خود باشید و اگر درجایی دیدید که دین شما و جوانان شما در معرض خطر است باید بدانید که دشمن در تلاش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه این نهضت با رهبری روحانیت آغازشده است گفت: دشمن فکر می‌کند همان کاری که با انقلاب‌های دیگر کرد با انقلاب ایران نیز می تواند  انجام دهد و می‌خواست نظام را با جنبش سبز از بین ببرد، ولی خبر نداشت که این نظام با مرجعیت دینی حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: دین اسلام عالمانی همچون شیخ نمر دارد و انقلابی که مرکز پخش انوار الهی قرارگرفته است به این راحتی از بین نمی‌رود و زمانی که دنبال تهاجم فرهنگی بود، مرجعیت به‌عنوان مؤثرترین عامل بصیرت افزایی از مقام ولایت، عمل کرد.

سخنران مراسم  در ادامه ضمن اشاره به اهمیت جایگاه رهبری گفت: حضور ولایت‌فقیه شبه معجزه است و ابرقدرت بزرگ دنیا با همه‌ی قدرت خود می‌گوید مشکل بزرگ ما این "ابر مرد " است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ضمن اشاره به سخنرانی شیخ الازهر علیه شیعه گفت: در این وضعیت، مرجعیت شیعه است که در مقابل این حرکت و سخنان می‌ایستد و استدلال می‌آورد که این سخنان نادرست است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حمله به سفارت عربستان اظهار داشت: حمله به سفارت عربستان کاری است که مطمئن هستیم یک فتنه‌دیگر است و به شیعه نماهای مذور  انگلیسی دستور داده ‌شده است که این اقدام را انجام دهند و از قوه‌ی قضاییه خواستار پیگیری دقیق این ماجرا هستیم.

وی افزود: در حال حاضر که شیطان بزرگ حزب خود را فراخوانده است و جنگ احزاب جبهه‌ی استکبار در برابر جبهه‌ی انقلاب اسلامی رقم خورده است، روحانیت و مرجعیت و حوزه‌های علمیه نقش اصلی و مهمی بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: دشمن می‌گوید زمانی که ما با فلسطین جنگ را شروع کردیم، تنها سنگ در دست فلسطینی‌ها بود ولی الآن آن‌ها دارای گروه‌های مقاومتی و تجهیزات نظامی هستند و زمانی ما شعار "از نیل تا فرات" را سر می‌دادیم، ولی امروز مسئولین حزب‌الله می‌گویند اگر دست از کار خود نکشید، انقلاب اسلامی همین منطقه‌های خودتان را هم از شما می‌گیرد.

سخنران مراسم  بابیان اینکه امروز روحانیت با سنگر نشینی خود به همه‌ی مردم پیام می‌دهد گفت: امروز به بیان روحانیت و حوزه‌های علمیه اگر مقابل دشمن فعلی خود بایستیم در اصل در مقابل دشمن دینی خود ایستاده‌ایم.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمنان باید بدانند این روحیه انقلاب اسلامی به برکت رهبری عظیم انقلاب و روحانیت، هر مانعی را از جلوی راه برمی‌دارد و این انقلاب آمده است که اسلام را آماده‌ی ظهور کند و اندیشه افراد نسبت به مستکبران را روشن سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بیان پیام قیام 19 دی گفت: موتور حرکت دین اسلام روحانیت و ولایت‌فقیه است و فاصله گرفتن از آن‌ها باعث مرگ و انحراف است و هم‌نشینی با آن‌ها باعث بصیرت افزایی است.

سخنران مراسم  تأکید کرد: مردم قم که الگوی بیداری ملت ایران و سایر کشورهای جهان هستند باید بدانند که دشمن در اندیشه جدا کردن روحانیت و ولایت‌فقیه از مردم است و امروز از اینکه هزینه‌های خود را در دانشگاه‌ها مصرف کرده‌اند پشیمان هستند، زیرا متوجه شده‌اند روحانیت عامل اصلی انقلاب و اسلام هستند.

وی افزود: این انقلاب با ماهیت دینی و فکری به مردم جهان الگوی مقاومت می‌دهد و افرادی همچون «شیخ زکزاکی» که شش فرزند خود را درراه اسلام می‌دهد و سرنوشت خودش نیز هنوز مشخص نیست؛ تحویل جامعه اسلامی می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی پیام دیگر قیام 19 دی را عدم تحمل توهین به روحانیت عنوان کرد و اظهار داشت: این قیام بیان می‌کند اگر دشمنان به دنبال تقدس زدایی از دین و روحانیت هستند باید بدانند که دشمنان آن‌ها کارشناسان دین هستند.

وی در پایان گفت: خون شهادت علمایی همچون شیخ نمر، مانند قلمشان حرکت بخش است و همه‌ی کشورهای اسلامی را فرا خواهد گرفت و به‌زودی شاهد نابودی همه‌ی جیره‌خواران استکبار خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha