سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بوشهری  یمن

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: گرچه به سازمان های به ظاهر حقوق بشر اعتمادی نداریم؛ ولی باید حمله خصمانه و نامشروع عربستان به یمن را برای دنیا تبیین کرد که به درخواست یک فرد مستعفی از قدرت نمی توان به کشوری حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علمای برجسته یمن گفت: مقاومت ملت یمن به رغم تمام مشکلات، تحسین برانگیز است و ملت ما هم همیشه هم درد شما بوده است و امیدواریم با وعده نصرت الهی در این کارزار به پیروزی برسید.

وی افزود: صحنه هایی که در یمن رخ داده است و گزارشی که در این جلسه مطرح شد، بسیار ناراحت کننده است و امیدواریم که ملت شجاع و قوی یمن با این عزم الهی که دارند در این مسیر موفق باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: علاوه بر محاصره اقتصادی و مصادره بنادر و فرودگاه، یمن از نظر رسانه ای نیز به شدت محاصره هستند و غیز ار ایران و چند رسانه محدود کمتر کسی در خصوص این جنایات اطلاع رسانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما و شما وظیفه داریم که فریاد مظلومیت شما را به گوش جهانیان برسانیم و شما نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشید که این جنایات را به گوش جهانیان برسانید.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: در خطبه های نماز جمعه در سراسر کشور، فریاد مظلومیت مردم یمن سرداده شده است و در هر عرصه های در کنار ملت یمن بوده ایم.

وی افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر وجود رهبری چون امام راحل، استقامت و پایداری و وحدت این ملت بود؛ همه گروه ها و دسته جات به یک فریاد مبدل شدند؛ اعتقاد داریم در یمن نیز همه گروه ها با وحدت کلمه می توانند به پیروزی برسند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امیدواریم که همه دسته ها و گروه ها و مجموعه های فعال در یمن بتوانند به بهترین شکل در کنار هم حضور پیدا کنند و ارزش های دینی را زنده کرده و دشمن را شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جهاد، مخلصانه باشد که مردم یمن آن را ثابت کرده اند، قطعا با پیروزی بر همه دشمنان همراه خواهد بود و امیدواریم این پیروزی به زودی برای این ملت حاصل شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: حمله سعودی به یمن که بیش از 10 ماه است به طول انجامیده است و به بهانه حمایت از منصور هادی بود و ما مطلع بودیم که وی استعفا داده بود و از نظر قانونی نمی توانست وی از کشوری تقاضای کمک کند که وارد یمن شود؛ اگر بتوانید این مطلب را برای دنیا تبیین کنید و بهانه دروغین سعودی ها را از بین ببرید می توانید نشان دهید که آنها حق نداشتند که به درخواست یک فرد مستعفی عمل کنند و در حقیقت این حمله کاملا غیر مشروع و خصمانه بوده است.

وی افزود: گرچه به سازمان های به ظاهر حقوق بشر اعتمادی نداریم که این مساله را نیز ثابت کرده اند و به شما هیچ مساعدتی نداشته اند؛ ولی قطعا اطلاع رسانی به جامعه بین المللی به صورت فیلم و مصاحبه و عکس و... می تواند تبیین بهتری از جامعه یمن و جنایات سعودی و ایادی آنها ارایه دهد و قطعا در نگاه و برنامه افکار عمومی در جهان نسبت به شما تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ملت ایران و علمای حوزه عملیه برای پیروزی انقلاب ملت یمن که محبان اهل بیت(ع) هستند، دعا می کنند و امیدواریم دیدار بعدی ما در حالی باشد که پیروزمندانه این جنگ را پشت سر گذاشته اید و در اوج قدرت باشید.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: عبدالمالک بدرالدین را جوانی شجاع با اراده مصمم یافتیم و در چهره ایران نشانی از پیروزی را حس کرده ام و امیدواریم که این پیروزی رخ دهد و این ملت شجاع بر دشمنان بی رحم خود غلبه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha