چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیس اتحاد علمای یمن_ شرف الدین شمس الدین

حوزه/ رئیس رابطه العلمای یمن با بیان این که علما در الازهر و علمای مسلمین مسئولیت دینی خود را فراموش کرده اند گفت: از علما می خواهیم که مظلومیت مردم یمن را به جهان برسانند و از سایر دول عربی و اسلامی بخواهند، جرایم حقوق بشری این ها را محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شرف الدین شمس الدین  امروز به همراه چند شخصیت علمی کشور یمن، در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه گفت: از حضور در ایران بسیار خرسند هستیم، زیرا جمهوری اسلامی،  کشور ائمه اهل بیت(ع) و سرزمین شیعیان پاک است.

وی افزود: ایران سرزمینی است که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آنها را ستوده اند و این ملت با تلاش و جهاد و توکل به خدا به پیروزی رسید و امروز مظهر عزت اسلامی است.

شرف الدین شمس الدین گفت: یکی از دلایل علاقه شدید مردم یمن به ایرانی ها، این است که مردم و نظام ایران همیشه در شادی و غم ها، یار ما بوده و بیشتراز هر ملتی با ما همدردی کردند و در کنار ما بوده اند.

رئیس رابط العلمای یمن اظهارکرد: در مقابل نیز استکبار جهان و سعودی که ام الفساد و ام الاشرار است با هر وسیله ای علیه ما اقدام کرده است و جنایاتی خلق کرده است که قابل باور نیست.

وی گفت: دست شیطانی عربستان سعودی، دست شیاطین بزرگ و استکبار جهانی است و به همین جهت است این همه ظلم علیه ما روا می دارند، ولی وعده الهی و پیامبر خدا به مومنان آن است که حق هرچند که در سخت ترین شرایط باشد، بر باطل غلبه خواهد کرد.

شمس الدین اظهارکرد: مردم یمن در رنج و سختی بسیاری هستند، ولی ما این راه را با  بصیرت و معرفت ادامه می دهیم؛ این جنگ برای ما یک جنگ تلقی نمی شو،د بلکه ما فقط از خود دفاع می کنیم، ولی آنها علیه ما به تجاوزگری درست زدند.

وی گفت: اهل یمن، تحت ظلم بزرگی قرار گرفته اند و از زمین و آسمان بر ما حمله می شود، اما کاری که سعودی ها انجام می دهند با هیج معیار دینی و اسلامی تطابق ندارد؛ این ها همان افرادی هستند که پیامبر اکرم(ص) در وصف شان فرمودند که در آخرالزمان افرادی می آیند که دین شان را به دنیا می فروشند.

شمس الدین اظهارکرد: امروز شاهد آن هستیم که علمای ایران به وظیفه قرآنی و ایمانی خود عمل کرده و همیشه از این ظلم فریاد بر می آورند، ولی نمی دانیم که چرا سایر علما در الازهر و علمای مسلمین مسئولیت دینی خود را فراموش کرده اند و نمی گویند که چه کسی حق است که چه کسی باطل.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) مردم و علما را به زمان شناسی امر کردند، ولی متاسفانه امروز بسیاری از علمای جهان اسلام زمان خود را فراموش کرده اند؛ امروز هزاران خانه، مدرسه، بیمارستان، مسجد، مکتب،  پل، مزرعه و کارخانه در یمن و ده ها هزار نفر از مردم ما از بین رفتند، ولی کسی از خود سوال نکرده است که چرا این مردم این چنین به خاک وخون کشیده می شوند و همه سرمایه خود را از دست می دهند.

رئیس رابط العلمای کشور یمن، گفت: امروزه شاهد بالاترین حد وحشی گری و بربریت علیه ملت یمن هستیم و آل سعود نیز هرچه می تواند انسان ها را در این کشور می کشد، ولی معتقدیم آنها همانگونه که با خون و جنگ آمدند با خون و جنگ نیز خواهند رفت.

وی اظهارکرد: آنها در سالهای اخیر به خصوص با ساخت داعش و گروه های دیگر در کشورهای اسلامی دست به جنایاتی زده اند که از حد فهم بشر خارج است؛ از این جنایات بدتر، سکوت مرگباری است که مجامع جهانی در مقابل این وحشی گری ها اتخاذ کرده اند؛ امروز آنها درسوریه نیز چنین کارهایی انجام می دهند، ولی مشخص نیست اگر ایران و روسیه نبودند وضعیت این کشورها چه می شد.

این عالم یمنی بیان کرد: از علما می خواهیم که مظلومیت مردم یمن را به مردم برسانند و  از سایر دول عربی و اسلامی بخواهیم که جرایم حقوق بشری این ها را محکوم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha