پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد تقی سبحانی

حوزه/ تاکنون فعالیت‌های مطلوبی در سطح ملی برای مقابله با فرقه ضاله وهابیت صورت گرفته است، اما مهم‌تر از فعالیت‌های مقابله‌ای، بازآموزی و آماده‌سازی روحانیت برای مواجه با شبهات و رویکردهای نوین دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی، عضو هیئت امناء دفتر تبلیغات اسلامی، در نشستی با مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص بازنگری در ساختار و برنامه‌های دفتر تبلیغات، اظهار داشت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب، هیئت‌امنای دفتر تبلیغات، مأمور به بازنگری در نظام مدیریتی شده و پس‌ازآن، تحولات جدیدی در ساختار و برنامه‌های این دفتر پدیدار شد.

وی با اشاره به نحوه راه‌اندازی انجمن کلام، گفت: پس از بررسی هیئت‌امنای دفتر تبلیغات، مشخص شد که لازم است در کنار دانشگاه باقرالعلوم، چهار الی پنج حوزه علمی را مشخص و آنها را به قطب‌هایی فکری و فرهنگی تبدیل کند.

عضو هیئت امناء دفترتبلیغات اسلامی در ادامه افزود: در این راستا، انجمن کلام با چندین میز تخصصی که هرکدام شامل بخش‌های متعددی می‌شود، راه‌اندازی شد و وظیفه آن نیز ارتباط با مراکز و نهادهای مختلف فرهنگی کشور برای گردآوری مباحث چالش‌برانگیز و انجام کاری هماهنگ در سطح کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، بابیان این‌که هم‌اکنون چهار میز به‌عنوان زیر مجموعه در این قطب فعال است، گفت: در میزهای وهابیت، عرفان‌های نوظهور، مسیحیت و باستان‌گرایی و بهائیت، کارهایی جدی در خصوص نحوه مقابله با این فرق و چگونگی ایجاد فضای باورسازی اعتقادی در نسل جوان، با همکاری اساتید خبره و متخصصان این حوزه‌ها، صورت گرفته است.

مدیر عامل بنیاد امامت به بخشی از فعالیت‌های میز وهابیت اشاره کرد و گفت: تاکنون فعالیت‌های مطلوبی در سطح ملی برای مقابله با فرقه ضاله وهابیت صورت گرفته است، اما مهم‌تر از فعالیت‌های مقابله‌ای، بازآموزی و آماده‌سازی روحانیت برای مواجه با شبهات و رویکردهای نوین دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سبحانی، یکی از مشکلات طلاب در مواجهه با فرق ضاله را «ضعف در اطلاعات»  دانسته و گفت: طلاب و روحانیونباید به لحاظ علمی آماده برخورد فعال و پیشتازانه با فرق ضاله باشند.

عضو هیئت امناء دفتر تبلیغات اسلامی، یکی از اولویت‌های اصلی انجمن کلام را تأمین اساتید مرتبط با فرق ضاله برای مدارس علمیه سطح کشور دانست و اظهار داشت: تأمین اساتید مرتبط با رشته‌هایی همچون نقد وهابیت برای مدارس علمیه شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد تا إن شاءالله شاهد تحولی در عرصه مقابله با دشمن باشیم.

رئیس قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی، در پایان با تأکید بر این‌که باید ظرفیت نسل جوان حوزه را چندین برابر کرد، اظهار داشت: ازآنجایی‌که طلاب جوان سربازان میدان مقابله با دشمن هستند، لازم است ظرفیت آنان را به‌گونه‌ای دیگر مهندسی کرد و ضمن استفاده از وقت‌های خالی طلاب، آنها را مسلح به علم، بصیرت و شناخت شبهات دشمن کرد تا با قدرت مضاعف، در فضای فرهنگی کشور حضوری مؤثر داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha