جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قربانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت مهاجر الی الله مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مسلم قلی پور با سخنرانی آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، در مسجد جامع رحیم آباد شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از گیلان،  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، در مراسم بزرگداشت مهاجر الی الله مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم قلی‌پور گیلانی، از جان ‌باختگان فاجعه منا که با حضور گسترده، روحانیون، طلاب، مسئولان استانی و مردم ولایتمدار، در مسجد جامع رحیم‌آباد شهرستان رودسر برگزار شد، با اشاره به عمق فاجعه منا، گفت: در فاجعه منا، بی تدبیری رژیم سفاک آل‌سعود، موجب کشته شدن هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام در حالت احرام شد و باید پاسخگوی این فاجعه دردناک باشد و نباید فاجعه من به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به اعدام آیت‌الله النمر توسط آل‌سعود نیز اشاره کرد و یادآور شد: آل‌سعود نوکر استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم است و جنایت و ظلم‌های زیادی در دنیای اسلام مرتکب شده‌ که از آن جمله    می توان به شهادت روحانی آزاده شهید شیخ نمر اشاره کرد.

وی ادامه داد: رژیم سعودی در یمن جنگ برادرکشی به‌راه انداخته و بیش از 6 هزار نفر از زنان، کودکان و مردم عادی را به قتل عام کرده و بالغ بر 14 هزار نفر را مجروح و زیربناهای زیادی را ویران کرد.

امام جمعه رشت به حمایت همه جانبه آل‌سعود از داعشی و تکفیری‌ها اشاره کرد و افزود: آل سعود با حمایت و تجهیز تکفری ها، مسلمان کشی را در منطقه به راه انداخته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود ایمان را از شاخص‌ترین ویژگی‌های انسان بافضیلت خواند و تصریح کرد: ایمان سرمایه بزرگی است که به انسان بینش، شجاعت، آرامش و قدرت می‌دهد و می‌تواند آدمی را به کمال برساند.

وی با اشاره به اینکه معنویت حلقه گمشده بشریت است، گفت: زمانی که دنیای امروز ایمان را از بشریت گرفت و ضدارزش‌ها را جایگزین ارزش‌ها کرد، ناامنی، نگرانی و جنگ هدیه جامعه امروز شد.

آیت الله قربانی، تعلیم و تربیت را در فلاح و رستگاری بشر موثر دانست و گفت: جهاد از دیگر شاخصه‌هایی است که می‌تواند برای رستگاری بشر مهم باشد و امام (ره) با علم، قلم و عرفان خود دنیا را متحول کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش پایانیسخنان خود گفت: منطقه رحیم‌آباد و اشکورات همواره دارای علما و فضلای برجسته ای بوده که برخی‌ها مانند سید ابوالقاسم مقصودی اشکوری دارای مقام مرجعیت بودند.

وی به ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین قلی پور اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام مسلم قلی‌پور یکی از روحانیون شاخص منطقه رحیم‌آباد و اشکورات بود که درگذشت او مصیبتی بزرگ برای مردم گیلان و رودسر است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha