جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری گفت: ما در نیمه‌راه هستیم و باید برای پیشبرد اهداف والای انقلاب، اتحاد خود را بیش‌ازپیش تقویت کرده و با تبعیت از ولایت فقیه، به جهانیان نشان دهیم که هیچ‌گاه، نظام استکباری قادر به شکست ملت همیشه پیروز ایران نخواهد بود.

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به سالروز قیام خونین 19 دی، اظهار داشت: 19 دی جایگاه مهمی در تاریخ انقلاب دارد و شاید بتوان آن را اصلی‌ترین جرقه انقلاب نامید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به علت شکل‌گیری قیام 19 دی، گفت: در جریان کشف حجاب رضاخانی در 17 دی، مقاله اهانت‌آمیزی از سوی دستگاه طاغوت نسبت به امام خمینی(ره) با امضای مستعار احمد رشیدی مطلق نوشته شد و همین مسئله خشم مردم به‌ویژه روحانیت شد.

وی افزود: در این مقاله، به ساحت مقدس حضرت امام(ره) جسارت و اهانت‌ شده بود و وقتی این روزنامه به دست مردم قم علی‌الخصوص طلاب و اهل علم رسید، خونشان به جوش آمد و در 19 دی سال 56 راهی خیابان‌ها شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آغاز اعتراضات طلاب و حوزویان را از بیوت علما دانست و بیان داشت: طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم، در ابتدای قیام، به سراغ علما، زعما و بزرگان حوزه رفته و با آنها دیدار کردند، تا اینکه به محضر مرجع فقید عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی رسیده و از ایشان کسب تکلیف نمودند.

امام‌جمعه اهواز، با اشاره به سخنان آیت‌الله گلپایگانی در آن دیدار، گفت: مرحوم گلپایگانی که بسیار از این رویداد ناراحت بودند، کلام خود را با آیه «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ» آغاز کرده و سپس فرمودند که «این‌ها (رژیم شاه) اشتباه می‌کنند! باید بدانند که اگر سرنیزه را زیر گلوی ما گذارند، ما خاموش نخواهیم شد و حرفمان را خواهیم زد. این جسارتی که صورت گرفته، اهانت به فقه و فقها و اجتهاد و مجتهدین است و در برابر آن سکوت نمی‌کنیم» که همین مسأله جمع حاضر را به خروش انداخته و راهی خیابان شدند ومأمورین رژیم نیز خیابان‌ها را بسته و مردم را به گلوله بستند و جمع کثیری از روحانیون ومردم را شهید و تعدادی زیادی را هم مجروح کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حادثه خونین 19 دی را سبب بیدار کردن مردم دانست و اظهار داشت: پس از این واقعه، جلسه‌ای با حضور روحانیت در اهواز شکل گرفت و تصمیماتی در راستای اقدام در محکومیت این فاجعه اتخاذ شد.

امام‌جمعه اهواز، از تعطیل کردن مساجد اهواز برای اعلام مخالفت و اعتراض به جنایت رژیم شام سخن گفت و افزود: پس از حادثه 19 دی، مساجد اهواز به مدت یک هفته تعطیل بودند و این مسأله به نشانه اعتراض و محکوم کردن جنایت رژیم منحوس شاه بود.

آیت‌الله موسوی جزایری، قیام 19 دی را سرآغاز قیام مردم دیگر استان‌های کشور دانست و اذعان داشت: برای بزرگداشت چهلم شهدای قم، مراسم بزرگی در تبریز برگزار شد که در این مراسم عده زیادی توسط مزدوران حکومت شاهنشاهی به شهادت رسیدند و در ادامه آن، برای برگزاری چهلم شهدای تبریز، در یزد نیز مراسمی برگزار شد و عده‌ای دیگر در آنجا شهید شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای یادبود مراسم هفتم شهدای یزد، مراسمی در اهواز اجرا شد و همین سلسله برنامه‌ها آن‌قدر در محکومیت اهانت به ساحت مقدس مرحوم امام خمینی(ره) ادامه پیدا کرد که نتیجه کار نابودی تاج‌وتخت 2500 ساله شاهنشاهی شد.

امام‌جمعه اهواز، اتحاد مردم را سبب یکپارچگی و تداوم انقلاب دانست و تصریح کرد: ما  در نیمه‌راه هستیم و باید برای پیشبرد اهداف والای انقلاب، اتحاد خود را بیش‌ازپیش تقویت کرده و با تبعیت از ولایت فقیه، به جهانیان نشان دهیم که هیچ‌گاه، نظام استکباری قادر به شکست ملت همیشه پیروز ایران نخواهد بود.

آیت‌الله موسوی جزایری، در پایان با اشاره به آیه «يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»، اظهار داشت: اگرچه دشمنان قصد براندازی و خاموش کردن نور پر فروغ انقلاب را دارند، اما همانا خداوند تبارک‌وتعالی اجازه خاموش شدن این نور که در سراسر جهان پرتوافکنی کرده را نمی‌دهد و آن را مزین به انوار زیبای جمال مهدی آل محمد حضرت امام زمان(عج) خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha