جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی فر تربت جام

حوزه/ امام جمعه تربت جام بر ضرورت معرفی علما و بزرگان به جامعه و لزوم الگوگیری جوانان به ویژه طلاب از آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه از مشهد؛ حجت الاسلام موسوي فر، امام جمعه تربت جام، در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غرویان، امام جمعه سابق نیشابور، در مسجد منتظرالمهدي(عج) مشهد، آن مرحوم را عالمی جامع الاطراف خواند و اظهار داشت: ولايت مداري و ولايت از ویژگی های این عالم وارسته بود و در واقع، ولايت الهي ائمه اطهار(ع) و ولايت فقيه را به خوبي درك كرده بود و در مقام عمل به آن اهتمام داشت و هرگز از موضع ولايتمداري خود كوتاه نيامد.

وی، انس با قرآن را از دیگر ویژگی های مرحوم غرویان  برشمرد و بر الگوگیری جوانان به ویژه طلاب از عالمان بزرگ تاکید کرد و افزود: اين عالم نيشابوري علاقه بسياري به تحصيل علم و كسب معرفت داشت و در طول حيات خود از محضر بزرگاني چون حاج شيخ هاشم قزويني ، حاج شيخ مجتبي قزويني ، آيت الله ميلاني ، آيت الله مرواريد و ميرزا جواد آقاي تهراني(ره) بهره مند شد.

امام جمعه تربت جام افزود: مرحوم غرويان دلبستگي و علاقه بسياري به آيت الله ميرزا جوادآقاي تهراني(ره) داشت و همواره ايشان را الگوي طلبگي خود مي دانست.

وي با اشاره به طبع شعر مرحوم غرويان، خاطرنشان كرد: اشعار این عالم فقید با انس با قرآن و اعتقاد به ولايت مداري شكل گرفته بود و همواره در اشعارش اين موضوعات به چشم مي‌خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha