جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 366427
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
نینوای حجاز

حوزه/ نشست ادبی با عنوان «نینوای حجاز» شب گذشته با حضور شاعران و ادبای ایرانی و غیر ایرانی در نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در پی جنایت فجیع آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقرالنمر، برنامه های گسترده ای در سطح کشور و به خصوص در بدنه حوزه های علمیه برگزار شده است.

یکی از این برنامه ها، نشست بین المللی و ادبی با عنوان «نینوای حجاز» بود که شب گذشته  با حضور شاعران و ادبای ایرانی و غیر ایرانی در نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

این برنامه به همت مرکز فرهنگی وهنری دفترتبلیغات اسلامی برگزار شد که شامل بخش های مختلفی چون شعرسرایی شاعران حوزوی و غیر حوزوی بود.

در ابتدای این مراسم دکتر حسنی رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با ذکر این مطلب که حوزه های علمیه اولین گروهی بودند که به این جنایت واکنش نشان دادند، گفت: حوزه و شعرا و ادبا وهنرمندان متعهد هیچگاه در مقابل این جنایت خاموش نمی مانند و حمایت خود را از این مظلومان به هر طریق نشان می دهند.

وی افزود: در این مراسم شعرا وادبای ایرانی و غیر ایرانی با حضور خود این مساله را ثابت کردند که هیچگاه هنرمندان مذهبی اجازه نمی دهند که این صدا در سینه تاریخ بماند.

گفتنی است در این برنامه شاعران آیینی حوزه هر کدام به سرودن اشعار خود به مناسبت شهادت شیخ نمر پرداختند؛ پخش کلیپ و اجرای سروده توسط طنزپردازان حوزه در خصوص اقدامات جاهلانه آل سعود و یک بخش داستان کوتاه از دیگر بخش های این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha