جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توجه به مباحث اخلاقی و دینی در کنار علم آموزی تأکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم تقویت فرهنگ دینی و معنویت برای نخبگان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه استان مازندران، امروز در نشستی با مدیر بنیاد نخبگان استان، با اشاره به تدوین آیین نامه احراز استعدادهای برتر حوزوی، گفت: بحث شناسایی و حمایت از طلاب نخبه یکی از برنامه های مهم مدیریت حوزه استان است.

وی از شناسایی 10 طلبه نخبه و استعداد برتر مازندران طی ماه های اخیر خبر داد و افزود: طلاب نخبه و مستعد بسیاری در مدارس علمیه استان حضور دارند که با شناسایی و حمایت از آنها، شاهد رشد و رونق فعالیت های حوزوی خواهیم ب.د.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ، بزرگترین دانشمندان اسلامی ایرانی بوده اند، ادامه داد: بخش عمده دانشمندان اسلامی که در دنیا درخشیدند، شیعه بودند و این افتخار بزرگی برای شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: با مطالعه تاریخ زندگی این دانشمندان و بزرگان در خواهیم یافت که همه این شخصیت ها محصول حوزه های علمیه بودند.

وی در ادامه پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی را مرهون حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری دانست و گفت: حوزه های علمیه نیز همواره از هدایت ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت بهره مند هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توجه به مباحث اخلاقی و دینی در کنار علم آموزی تأکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم تقویت فرهنگ دینی و معنویت برای نخبگان را فراهم کنیم.

مدیربنیاد نخبگان استان مازندران نیز در این نشست با اشاره به تدوین و ابلاغ آئین نامه حمایت از نخبگان حوزوی و قرآنی، گفت: شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی و قرآنی در حال حاضر در دستور کار بنیاد نخبگان کشور و استان قرار دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha