پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وام کالا

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعطای وام کالا حالا چه در قالب ده میلیون تومانی یا شش میلیونی در نهایت باید به گونه ای اجرایی شود که منجر به رونق تولید ملی شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا سرآبادانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اجرایی شدن طرح اعطای تسهیلات مربوط به خرید کالا ابراز داشت: این تسهیلات به هر میزان که باشد باید در راستای خرید کالای ایرانی صرف شود تا ان شاءالله باعث رونق تولید ملی و به تبع آن افزایش اشتغال زایی گردد.

وی همچنین افزود: اگر ما بخواهیم اقتصاد رو به پیشرفتی داشته باشیم ناگزیر از تولید باکیفیت و مشتری پسند هستیم حالا چه در زمینه بازار داخلی و چه این که نگاهی به صادرات داشته باشیم.

این اقتصاددان حوزوی اضافه کرد: طبعاً وقتی کالاهای ایرانی از چنان کیفیت و مقبولیتی برخودار شود که توده مردم خواه ناخواه به خرید آن رغبت کنند ، به تدریج فرهنگ استفاده از صنایع و کالاهای ساخت داخل بهتر می شود و گرنه این که فکر کنیم مردم باید به هر قیمتی ولو اجناس بی کیفیت ایرانی را بخرند، این طرز فکر اصلاً صحیح نیست.

وی حمایت همه جانبه از تولید ملی را لازمه خروج از رکود اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید در کنار فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی و نیز جلوگیری از واردات کالاهای لوکس و غیرضروری ، تسهیلات بانکی آسان و کم بهره به تولیدکنندگانی داخلی اعطا کرد تا زمینه صادرات هر چه بهتر و بیشتر فراهم شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha