سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ امروزه جنگ های بسیاری در جهان رخ می دهد که مرکز آنها در بلاد و سرزمین های اسلامی است و به دلیل اختلافی است که بین علما است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، امشب در دیدار با شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق با اشاره به تاکیدات قرآن بر محور توحید گفتند: خداوند متعال در قرآن کریم بیان کردند« وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ ...»؛ اعتصام به حبل الهی تنها راه نجاتی است که بندگان باید آن را دریابند.

این مرجع تقلید بیان کردند: اعتصام به حبل الهی در حقیقت اعتصام به قرآن و پیامبر(ص) و سنت نبوی و بیانات و مشی روشی است که اهل بیت(ع) در پیش گرفته اند.

ایشان افزودند: شیخ محمد کاشف الغطا، بیان کرد اسلام بر پایه دو کلمه استوار است، یکی توحید است و دیگری توحید کلمه است.

این مرجع تقلید بیان کردند: اگر همه مردم با تمسک به وحدانیت خدا، تمام اعمال خود را تنظیم کرده اند در توحید کلمه نیز باید اشتراک داشته باشند؛ یعنی در همه مسایل خود وحدت را رعایت کنند.

ایشان اظهارکردند: جنگ های بسیاری در جهان رخ می دهد که مرکز آنها در بلاد و سرزمین های اسلامی است که بسیاری از آنها به دلیل  شدت اختلافی است که بین علما بوده؛ در این زمینه اختلاف بین مسلمانان باعث شده است که این چنین خونریزی هایی جهان اسلام را فراگیرد.

معظم له گفتند: علما وظیفه سنگینی در توسعه و ترویج توحید کلمه دارند، زیرا وقتی ما قبله و شریعت و پیامبر واحد داریم چرا باید به خاطر برخی مسایل جزیی این چنین به جان هم  بیافتیم و همدیگر را از بین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha