جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بزرگداشت شیخ نمر در واشنگتن برگزار شد+ تصاویر

حوزه / در مراسم بزرگداشت شیخ نمر در واشنگتن تاکید شد: شیخ نمر صدای مظلومان و آزادیخواهان عربستان در قالب حرکت های مدنی و قانونی بود و سؤال ما این است که در کجای اسلام و دنیا سخنرانی و بیان خواسته های مدنی و اعتراض به ظلم و ستم مجازاتش قطع سر است که عربستان به انجام آن می پردازد؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت  مرحوم شهید مظلوم شیخ نمرباقر النمر در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با حضور انبوه مسلمانان و روحانیان مراکز اسلامی و مساجد منطقه واشنگتن مریلند و ویرجینیا و شخصیت ها ی شیعه و سنی برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام عبدالجلیل عیسی امام اداره جعفریه، آقای ناهیدیان رئیس مرکز اسلامی مناسس، حجت الاسلام اعرجی امام مرکز الهادی، حجت الاسلام نقویان به نمایندگی از مسجد خاتم النبیین (ص)، دکتر رحیم به نمایندگی از مرکز تعلیمات اسلامی امام مهدی (عج)، آقای علی احمد از فعالان مدنی شیعیان عربستان و از دوستان شهید النمر و دکتر محمد العاصی از فعالان اسلامی آمریکا هرکدام طی سخنانی  به ابعاد مختلف این جنایت بزرگ دولت بی هویت و ساخته دست استعمار، عربستان سعودی، در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، آیت الله شیخ نمر باقر النمر پرداختند.

سخنرانان با اشاره به قوانین موجود در جهان پیرامون لزوم صیانت از حقوق انسان ها و حتی قوانین موجود در همان قانون اساسی عربستان که توسط استعمارگران تنظیم گردیده است و تعالیم اسلامی مورد قبول تمامی فرق و مذاهب اسلامی، لزوم احساس مسئولیت همه مردم در سرتاسر دنیا در قبال این جنایت هولناک را یادآور گردیده و خواستار محکومیت آن توسط آزادی خواهان جهان گردیدند. آنان همچنین به لزوم فعالیت عملی مسلمانان در روشنگری این جنایت ددمنشانه تاکید نمودند.

سخنرانی مدیر مرکز اسلامی واشنگتن

سخنران پایان مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد بحرینی امام و مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن بود که ضمن تقدیر از حضور گسترده مسلمانان در این مراسم گفت که ما با تروریست به هر شکلی (سیاه و سفید ) مخالفیم و طبق آیه قرآن کسی که بیگناهی را می کشد مثل این است که همه مردم راکشته است

کاری که القاعده، طالبان، داعش و امروز قاتلان شهید مظلوم شیخ نمرانجام داده اند مصداق این آیه شریفه است.

ما معتقدیم شهید آیت الله شیخ نمر نه در کار تروریستی نقش داشته، نه بدنبال تحریک مردم برای اقدام تروریستی بوده، نه به دنبال تجزیه در عربستان، و نه با دولتی خارجی در حال توطئه علیه کشورش بوده است. وی  با یادآوری اینکه همه منابع مستقل اعم از روزنامه ها، مجله ها، و تلویزیون ها اعلام نموده اند که شیخ نمر صدای مظلومان عربستان و آزادیخواهان آن کشور در قالب حرکت های مدنی و قانونی بوده ابراز داشتند که در کجای اسلام و دنیا سخنرانی و بیان خواسته های مدنی و اعتراض به ظلم و ستم مجازاتش قطع سر است که عربستان به انجام آن می پردازد؟

اعدام شیخ نمر، مقدمه فتنه های بزرگتر برای امت است

مدیر مرکز در بخش دیگری از صحبت خود این اقدام را مقدمه فتنه های بزرگتر برای امت اسلامی دانست که چگونه در ایام مربوط به هفته وحدت وی  را سر می برند و با یادآوری اینکه تاریخ مملو از این فتنه ها بوده به موضوع تاریخی شهادت شهید اول و ثانی اشاره نمودند و گفتند که همان تهمت هایی که متوجه شهید ثانی کردند و دیگر علمای بزرگی را در طول تاریخ به شهادت رساندند امروزه در حال تکرار شدن است.

امام جمعه مرکز سپس با ذکر فتنه هایی که ائمه اطهار علیهم السلام در زمان خود با آن مواجه بودند به تلاش امامان شیعه برای پرهیز از اختلافات در جامعه اسلامی تاکید نمودند و هدف این فتنه را برافروختن اختلاف بین شیعه و سنی دانستند و همگان را به بصیرت لازم در مواجهه با این دام شیطانی فراخوندند. در پایان سخنرانی وی  همچنین به موضوعات مربوط به مظلومان بحرین و یمن و نیجریه به خصوص زندانی شدن زکزاکی پرداختند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha