پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعیدی

حوزه/ اگر در مقابله با گروه های تکفیری در عراق به غیر از نابودی آنها اکتفا شود؛ فرصتی برای تجدید قوا و تازه نفس شدنشان داده شده و آنها همچنان به مبارزه باطل خود ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار دبیر حزب النجباء عراق که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: ما نسبت به کشور عراق، علقه، ارتباط راهبردی  و استراتژیکی داریم که برخاسته از آموزه های قرآن و دستور اهل بیت علیهم السلام و همچنین سیره ایشان می باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به آیه «انما المؤمنون اخوه» گفت: ما با مردم عراق دوست بوده و با آنها ارتباطات دینی و معنوی داریم که همسایگی و همجواری بر این اتصال افزوده است.

وی با بیان این که ملت ایران در گذشته زیر سلطه حاکمانی بود که مزدور آمریکا، صهیونیست، انگلیس و دیگر کشورهای استکباری بودند و هیچ توجهی به مکتب اهل بیت علیهم السلام و صراط قرآن نداشتند، گفت: با انقلاب اسلامی ایران وجود رهبری امام خمینی(ره) و به برکت مجاهدت ها و خون شهیدان، خدا بر ما منت گذاشت و از چنگال رژیم شاهنشاهی 2500 ساله نجات یافتیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: عراق نیز در گذشته تحت سلطه صدام بود که این مزدور توسط کفار هدایت می شد و ملت عراق را به ذلت کشانده، مراجع و نیروهای انقلابی را تحت ستم قرار داده بود. برای این شخص، آنچه مهم نبود، قرآن، عترت، عتبات عالیات، مراجع، حوزه های علمیه و مردم بود؛ ولی امروز مردم عراق از شر چنین مزدوری در امان هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به راه دشوار انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی در برابر استکبار جهانی گفت: امروز این راه دشوار در برابر ملت عراق قرار  دارد و این ملت باید دشواری های این راه را با وحدت و اتحاد طی نماید.

وی از جمله بایسته های حرکت در این مسیر را قانع نشدن به حداقل ها عنوان کرد و گفت: در این مسیر نباید به حداقل ها قانع بود، بلکه آنچه دنبال می کنیم باید به صورت تمام و کمال باشد تا ریشه فتنه خاموش گردد، اگر در مقابله با گروه های تکفیری در عراق به غیر از نابودی آنها اکتفا نمایید؛ فرصتی برای تجدید قوا و تازه نفس شدنشان داده شده و آنها همچنان به مبارزه باطل خود ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: در این مسیر هیچ گاه از وحدت و اتحاد فاصله نگیرید و نگذارید دشمن بر شما نفوذ داشته باشد. در ایران وحدت دینی و مذهبی و قومی قابل مشاهده است چرا که، علاوه بر مذاهب مختلف اسلامی، اقلیت های دینی فراوانی نیز به صورت مسالمت آمیز در حال زندگی و فعالیت هستند.

وی اتحاد میان گروه ها در عراق را سدی در برابر نفوذ دشمن دانست و گفت: در مسیر رسیدن به هدف، نباید به دنبال نابود کردن یا حذف دیگر گروه ها بود، چراکه این مسئله ما را در برابر دشمن مشترک تضعیف می سازد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان ابراز امیدواری کرد: کشورهای ایران، عراق و سوریه باید جامعه متحد ایمانی تشکیل دهند تا به عنوان خاری در چشم دشمن، زمینه ساز برقراری حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha