پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نکونام امام جمعه شهرکرد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیروی انتظامی را بازوی امنیتی درون کشور دانست و گفت: نیروی انتظامی در ابعاد مختلف تأمین امنیت و ارتقاء توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نباید به هیچ حدی قانع باشد بلکه باید روز‌به روز بر تحرک و پویایی خود بیفزاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در دیدار با رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را یک مجموعه تلاش‌گر، متحرک و پویا دانست و گفت: در درون مجموعه نیروی انتظامی تلاش خوبی در جهت سالم سازی درون مجموعه ای و بالا بردن کیفیت کارها و خدمات صورت می گیرد که همین تحرک و پویایی موجب شده مردم با یک نگاه امیدوارانه به این مجموعه نگاه کنند.

امام جمعه شهرکرد تحرک و پویایی را یک فاکتور مثبت برای هر مجموعه خواند و تصریح کرد: در هر دستگاهی که تحرک و پویایی مشاهده شود طبعاً آن مجموعه را می توان مجموعه‌ای موفق نامید هر چند آن چه که مدنظر است تحقق پیدا نکند و نکرده باشد و خوشبختانه نیروی انتظامی نیز جزو آن مجموعه های موفقی است که تحرک و پویایی در آن نمود دارد و مدام و مستمر خودشان را رصد می کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نیروی انتظامی را بازوی امنیتی درون کشور دانست و افزود: همه نگاه عموم جامعه در جهت مسائل امنیتی و ایجاد و استقرار امنیت در کشور پیش از آن که به دستگاه های قضایی، اطلاعاتی و شورای تأمین که به عنوان تصمیم گیرنده گان نهایی در همه ی أمور هستند، باشد به نیروی انتظامی است زیرا نیروی انتظامی در صحنه و جلوی چشم همگان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با تأکید بر این که نیروی انتظامی در ابعاد مختلف تأمین امنیت و ارتقاء توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نباید به هیچ حدی قانع باشد تأکید کرد: از آن جایی که مردم هرگونه نارسایی در جامعه مشاهده می‌کنند قبل از هر چیز به نیروی انتظامی سوءظن و یا حسن ظن پیدا می‌کنند، انتظار است که این مجموعه مدام و مستمر بر تحرک، پویایی و مراقبت‌های  درون مجموعه‌ای و بر توانمندی‌های  خود بیفزاید و به این ظرفیت‌ها و داشته‌های خود قانع نشود.

امام‌جمعه شهرکرد نمود پیدا کردن فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در جامعه را مستلزم سلامت تمام‌عیار درون مجموعه دانست و گفت: اگر می‌خواهید اقدامات شما در بیرون از جامعه ظهور و بروز داشته باشد باید ایمان، اخلاق، تعهد، نظارت تمام‌عیار و سلامت به معنای واقعی کلمه در درون مجموعه شما حاکم باشد.

این استاد حوزه، با اشاره به مسئولیت سنگین و حجم بسیار گسترده کارها در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مبارزه با کالای قاچاق تا مسئله مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکی و تأمین امنیت عمومی و هوشیاری و تلاش گسترده برای مقابله با نقشه‌های مختلف دشمن بخشی از وظایف و کارهایی است که  نیروی انتظامی باید انجام بدهد و این‌ها کارهای کم و کوچکی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام دمیدن روح اخلاق‌مداری و تعهد در درون مجموعه نیروی انتظامی را از رسالت‌ها و وظایف مهم مجموعه عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: بالا بردن ظرفیت‌های معرفتی، اخلاقی، بصیرتی، فکری، سیاسی در همه عرصه  ازجمله مسائل مهمی است که مسئولین عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی باید نسبت به آن نقش‌آفرین باشند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از اجرای طرح نهضت روشنگری و حفظ قرآن کریم در ناجا خبر داد و گفت: دراین طرح‌ها کارکنان ناجا با اجرای برنامه‌های مختلف با تهدیدها و هجمه‌های دشمن  آشنا می‌شوند.

 وی گفت: با اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم در حال حاضر ده‌ها هزار نفر ازکارکنان و خانواده‌های نیرو های انتظامی مشغول حفظ قرآن هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha