چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بازدید ۷۵ هزار نفر از موزه شهيد آیت الله مدرس

حوزه/ مديرعامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) گفت: طي ۹ ماهه سال جاري، ۷۵ هزار نفر از موزه شهيد مدرس در كاشمر بازديد كرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، حمزه سپهريان با بیان این که شهيد مدرس را الگويي مناسب براي جوانان در زندگي عنوان كرد و افزود:‌ شهید آیت الله مدرس، معلم آزادی و آزادگی است كه دیدن آثار و اسناد وي، فرصت و مجالی برای بازیابی ارزش‌ها و اصالت‌های كمرنگ شده در جامعه ماست كه مي تواند ذخیره ارزشمندی برای نسل امروز و فردای جامعه محسوب شود.

وی ادامه داد: سالانه نزدیک به 80 هزار نفر به صورت انفرادی، خانوادگی یا در قالب اردوهای مختلف از موزه شهيد مدرس بازدید می کنند كه اين رقم در 9 ماهه سال جاري با افزايش 7درصدي بازديدكنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

 مديرعامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع)  در سه ماهه سوم سال جاري 35 گروه اردویی دانش آموزی و بسیجی از شهرستان کاشمر و شهرهای استان خراسان رضوي از موزه شهيد مدرس بازدید کردند. همچنين همزمان با برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد مدرس(ره) شاهد حضور مسئولان كشوري در اين موزه بوديم كه با حضور آنان از كتاب «گل واژه هاي ماندگار» مشتمل بر دستخط مسئولان کشوری در جریان بازدید از این موزه رونمايي شد.

وي افزود:

سپهریان خاطرنشان کرد: يكي از مهم ترين رسالت های ما در موزه آثار و اسناد شهید آیت‌الله مدرس معرفی و نکوداشت اين عالم مجاهد و آشنایی جامعه با ابعاد مختلف زندگی این اسوه دین و سیاست است كه در اين خصوص سعي كرده ايم با  گردآوري آثار و اسناد مختلف، تصاوير تاريخي و وسايل شخصي آن فقیه وارسته به اين مهم دست يابيم.

براساس اعلام آستان قدس رضوی،، موزه آثار و اسناد شهید آیت‌الله مدرس برای مطالعه در افکار و اندیشه‌ها و معرفی آن عالم مجاهد به نسل جوان در سال ۱۳۸۳ به ‌همت آستان قدس رضوی در كاشمر گشایش یافت.

 اين موزه در کنار زیارتگاه شهید مدرس در شهر کاشمر همه روزه در خدمت عموم علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha