جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی فارس گفت: حضرت امام خمینی(ره) ریشه انقلاب است و هرگز این انقلاب با ارزش از ریشه اش جدا نخواهد شد.

حجت الاسلام عباسی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با توجه با فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: این شورا که ایده شکل‌گیری آن آذرماه ۱۳۵۷ در جریان سفر شهید مطهری به پاریس با امام(ره) مطرح شد، اساسی‌ترین رکن قدرت سیاسی و اجرایی انقلابیون محسوب می‌شد.

وی افزود:  امام خمینی (ره) چه در طول مبارزات خود و چه بعد از  انقلاب،همواره هوشیار بوده و بر حضور مردم  در صحنه های مختلف تاکید داشتند.

این استاد حوزه شیراز تصریح کرد: مجموعه پیام های امام(ره) صحیفه انقلاب ما به شمار می آیند و این مجموعه خط سیر انقلابی مردم مسلمان ایران را از آغاز تا پیروزی و از پیروزی تا امروز ترسیم می کند.

وی دامه داد: این مجموعه مسیر حرکت آینده ملت ما را نشان می دهد و محتوای آن تکلیف و وظیفه ما را در فاصله دو قیام بزرگ قیام سیدالشهداء(ع) و قیام مهدی موعود(عج) یادآور می شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی فارس گفت: به جهانیان ثابت شده امام ریشه انقلاب است و انقلاب ما هرگز از ریشه اش جدا نمی شود. اگر این نظام از ریشه خود یعنی از حضرت امام(ره) جدا شود مثل درختی است که "اجتثت من فوق الارض" یعتی از روی زمین آنرا بریده و بین تنه و ریشه آن فاصله انداخته باشند. ممکن است چهار روزی هم نمود و هیکلی داشته باشد، اما سرنوشت آن معلوم است که دیگر رابطه حیاتی و تغذیه ای بین این دو نیست.

حجت الاسلام عباسی خاطر نشان کرد: ما نباید بگذاریم نظام اسلامی از ریشه خود یعنی امام (ره) جدا شود. ممکن است بگویی امام(ره) از ما جدا شد و در عالم ملکوت به سر می برد و ما با او مرتبط نیستیم ولی باید بگویم شخصیت امام(ره) مثل شخصیت پیامبران فقط به وجود خارجی ایشان نبود.

وی در پایان گفت: هویت شخصیت های معنوی به جسم و حضورشان در دنیا نیست، بلکه به فکر، راه و رهنمود و سرانگشت اشاره شان که همواره باقی است وابسته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha