جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 368702
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
امامت پژوهی

حوزه/ پانزدهمین شماره از فصلنامه تخصصی «امامت پژوهی» از سوی بنیاد فرهنگی امامت منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، فصلنامه «امامت پژوهی» در جدیدترین شماره خود هفت مقاله به قلم پژوهشگران را ارائه می دهد.

عناوین مقالات عبارتند از: «چالش بنی الحسن با انگارۀ علم ائمه (ع) در نیمه اول قرن دوم»، سید عبدالحمید ابطحی، «بازخوانی گزارش دسّ و تحریف غالیان در پرتو کارکرد فرهنگی نهاد امامت»، سید علیرضا حسینی شیرازی/ طاهر عزیز وکیلی، «نصّ جلی بر امامت امیرالمؤمنین (ع) در شب معراج»، رضا امیری، «عصمت امام و خاستگاه آن در قصص قرآن کریم»، محسن دیمه کارگراب، «اعتبار سنجی {حدیث امان} در روایات اهل سنت»، رسول چگینی، منبع شناسیِ موضوع رجعت»، سید مجید نبوی، زهره اخوان مقدم، رضا مرادی سحر.

«سپاه اسامه و تأثیر آن در شکل دهی تاریخ سیاسی اسلام» عنوان مقاله ای است که محمد حسین امامی جو نگاشته است. در چکیده مقاله می خوانیم: در این مقاله ابتدا متن گزارش های مرتبط با تشکیل سپاه اسامه بررسی شده و سپس چرایی تشکیل سپاه، علت تأکید پیامبر (ص) بر حرکت سپاه و دلیل عدم حرکت آن مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی یکی از دقیق ترین سیاست های حکومتی رسول خدا (ص) را آشکار می سازد و از آن جایی که تحلیل علل فوق مبتنی بر تذکار وقایع چند ماه آخر عمر ایشان و نیز بررسی روزشمار تشکیل سپاه بوده، به این دو جهت به اختصار پرداخته شده است.

پانزدهمین شماره از فصلنامه تخصصی «امامت پژوهی» از سوی بنیاد فرهنگی امامت در 252 صفحه و با قیمت: 10000 تومان انتشار یافته است.

علاقه مندان جهت تهیه فصلنامه به نشانی: قم، بلوار معلم، کوی 10، خیابان شهیدین، پلاک 56 مراجعه کرده و یا با تلفن: 37838690-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه: www.emamat.ir می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha