پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه

حوزه/ در حال حاضر تنها ده درصد طلاب و روحانیون شاغل‌اند، و تعداد قابل توجهی از طلاب حوزه های علمیه فاقد مسکن می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام اکبری در هفتمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه که در  ساختمان معاونت اداری مالی حوزه  در قم برگزار شد، با بیان این که حوز علمیه با رشادت های زیاد عالمان دین به این مرحله رسیده، گفت: «الگوی حکومت دینی و ولایت فقیه» که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، تبیین و رفع شبهات آن از جمله موضوعات مهم حال حاضر حوزه است و  همین امر  نقش روحانیت را در این عرصه دو چندان می کند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: باید به عقبه حوزه توجه کرد و مسؤلین در حوزه، وظیفه سنگینی برای جهانی کردن و تحول در آن به عهده دارند و در همین حوزه بوده که شخصیت های مانند شیخ نمر و شیخ زاک زاکی تربیت شده و توانسته اند انقلابی دیگری در جهان به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: باید مسؤلین و خدمت گذاران  به این نظام با اتحاد و همدلی، آینده  خوب و بهتری برای حوزه ایجاد کنند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه  به ارائه گزارشی از فعالیت   این مرکز پرداخت و گفت: مرکز خدمات حدودا 20 سال قبل به امر رهبر معظم  انقلاب، برای خدمت به طلاب در موضوعات مختلف و ازجمله ساخت مسکن برای طلاب تشکیل شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان  اینکه  در حال حاضر طلاب تنها ده درصد  طلاب و روحانیون شاغل اند، از وضع میشعتی طلاب گله ای کرد و افزود: تمام تلاش مرکز این است که این اوضاع را به وضع بهتر برساند.

 وی ادامه داد: درحال حاضر در سطح کشور 12 هزار مسکن برای  طلاب ساخته شد و در قم 10 هزار تکمیل شد و این کار بزرگی بود که با وجود این شرائط سخت این فعالیت ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام اکبری افزود:  تعداد قابل توجهی از  طلاب فاقد مسکن داریم، ولی برای اطلاع دقیقی نیازمند به  متنی به عنوان «طرح جامعه مسکن» بودیم و این طرح در عرض دو سال که به عنوان سند بالادستی در مرکزبه شمار می رود، تهیه شده است.

  حجت الاسلام اکبری به مبانی این طرح هم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حفظ ارزشهای حوزه، رعایت زی طلبگی، حفظ ارتباط مردم و طلاب در جامعه با نگاه مسجد محوری و رویکرد فرهنگی در ارائه خدمت رسانی از جمله آن امور است.

 معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت: در این طرح خدمت رسانی استعدادهای برتر ونخبه پروری در موضوعات مختلف تبلیغی و علمی و تولید علم و توجه به حضور طلاب در مناطق محروم در اولویت قرار دارند، ولی متأسفانه زیر ساخت های خوب و بانک اطلاعات مناسبی دراین عرصه وجود ندارد و امید است در این جلسات به نقطه مشترکی در این باره برسیم.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: برای اجرای این طرح دو اتفاق می بایست می افتاد، یکی نهاد اجرا کننده این طرح و دیگری ظرفیت سازی برای اجرای این طرح در استانها است و برای اجرای این طرح شورای سیاست گذاری مسکن و روحانیت تشکیل شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه هدف اصلی این طرح مهاجرت طلاب  برای انجام امور تبلیغی به شهرها وروستاهای خود است، بیان داشت: باید سعی کرد حوزه را به جایگاه رفیعی رساند.

 انیتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha