پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 368762
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
گردهمایی طلاب و فضلای قمی

حوزه/ نشست طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه به همت مجمع نمایندگان طلاب، شب گذشته با حضور رئیس شورای عالی حوزه های علمیه در حسینیه آیت الله العظمی مرعشی نجفی بر گزار شد.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه» در این همایش آیت الله مقتدایی با اشاره به اهمیت  جایگاه معنوی قم در بخش تبیین معارف اهل بیت علیه السلام اظهار داشت: شهر قم عقبه بسیار بزرگی در بحث پرورش عالمان دینی مکتب تشیع دارد. لذا اگر به تاریخ رجوع کنیم عالمانی را خواهیم یافت که این شهر را زادگاه خویش قرار دادند تا معارف الهی و اسلامی را در سطح جوامع بشری تبیین و تبلیغ کنند.

رئیس شورای عالی حوزه  های علمیه در بیان صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم اظهار داشت:  رایزنی ها  و صحبت های در جلسات و نشست ها در جهت برگزاری کنگره در صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه که مطابق با شان حوزه باشد صورت گرفته است.   

 حجت الاسلام انصاری نماینده طلاب قمی در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در سخنانی ابراز داشت: امروزه قم پرچمدار دین مبین اسلام می باشد و احادیثی در بیان فضیلت قم بیان شده است که سبب وجود محدثین بزرگ تشیع در این شهر بوده است.

وی افزود:  قم پیشینه ای دارد که بر همگان روشن و درخشان است و همواره در طول تاریخ، این شهر از علمای اسلام بهره ها برده است و از روز نخست درمیان شهر های اسلامی از جمله شهر های بود است که در تمامی عرصه ها چراغ علم و تقوا در قم روشن بوده است

 لازم به ذکر است در همایش طلاب قمی حجت الاسلام  سید محمد رضا حسینی مشاور وزیر علوم در حوزه علمیه با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر جوامع بشری اذعان داشت: انقلاب اسلامی به برکت وجود حوزه علمیه و عالمان توانسته است در نقاط مختلف جهان خیل کثیری از مردم را به مکتب تشیع جذب کرده و این نشان از ظرفیت مکتب اهل بیت علیه السلام در تعمق بخشی به تفکرات جوامع انسانی است.   

وی در بیان تاثیر بعد شخصیتی شیخ زکزاکی در عمق وجودی تفکرات کشور نیجریه خاطر نشان ساخت: شیخ زکزاکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تحصیلات علوم دینی و کسب معارف اسلام ناب به ایران مهاجرت می کند و بعد از فراگیری معارف اهل بیت علیه السلام به کشور خود باز می گردد و مردم را تحت تاثیر اندیشه اسلام ناب قرار می دهد که سبب شیعه شدن جمعیت قابل توجهی در نیجریه می شود و خود این امر نشان از بعد تاثیر پذیری مردم از روحانی متعهد در عرصه تبلیغ و تبیین معارف الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha