چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حکمت اسلامی

حوزه/ سی و هفتمین شماره از خبرنامه «حکمت اسلامی» ویژه خرداد، تیر، مرداد و شهریور ۹۴ از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شد

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»در خبرنامه 37 علاوه بر اخبار علمی، فرهنگی مجمع عالی حکمت اسلامی، گزارشی از نشست های علمی «عرفان اسلامی از نگاه امام خمینی؛ بنیادها و دستاوردها»  و «بازخوانی و بازتعریف علوم اجتماعی از منظر حکمت صدرایی»،  «ملاحظات عرفانی درباب دعا»، گزارش های جلسات علمی مجمع عالی در شعبه های قم و مشهد» تقدیم خوانندگان شده است.

در ویژه نامه شماره 14 حکیم طهران هم مصاحبه خبرنگاران با مسئولین همایش ملی حکیم طهران و زندگی نامه حکیم متأله سید حسین بادکوبه ای منتشر شده است.

در سخن نخست این شماره مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، گزارشی از روند برنامه های همایش حکیم طهران ارائه داده است.

حکیم متأله سیدحسین بادکوبه ای در سال 1293 هجری قمری در یکی از روستاهای کشور آذربایجان که لاهجان از توابع خوددلان بادکوبه نام داشت (با لاهیجان ایران اشتباه نشود) متولد شد. در زمان تولد وی، کشور آذربایجان وجود نداشت و بعدها این خطه در کشور آذربایجان به شمار رفت. پدرش، سيد رضا، فرزند سيد موسي حسيني لاهيجي، از بزرگان و شخصيت هاي مورد احترام بود. او در سلک روحانيت بوده و به مسائل شرعي مردم رسيدگي مي نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha