جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نفوذ فرهنگی

حوزه/ رئیس پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی گفت: طی ماه های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً بر مساله « نفوذ» تاکید داشته اند که ما باید هوشیار، بیدار واین مساله را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی روحانی در نشست « امام خمینی(ره) و خبرگان رهبری» که امروز در قم برگزارشد اظهارداشت: ولایت فقیه از مبانی نظری بحث خبرگان است و در واقع ستون فقرات فقه سیاسی امام در عصر غیبت می باشد.

وی افزود: امام خمینی ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را میوه اندیشه توحیدی می داند و امام معتقد است حکومت الهی از دل توحید که اصل اصیل و رکن رکین تمام ادیان الهی می باشد استنتاج می شود.

حجت الاسلام والمسلمین  روحانی بیان داشت: ولایت فقیه شعبه ای از ولایت الله ، ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار(ع) است و همین دلیل عصمت است به طوری که علامه طباطبایی(ره) در ذیل آیه « اطیعواالله و اطیعواالرسول...» در این آیه اطاعت مطلق است و اطلاق مطلق مساوی عصمت معنا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساله نفوذ که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، تصریح کرد: این نفوذ دارای ابزاری است که موجب نفوذ می شود، که از جمله آن ها حماقت های داخلی است.

این محقق حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما در طول انقلاب جریانات و افکاری را که ظاهر الصلاة بودند لمس کردیم که اهل خمس و حساب سال بودند، ولی در بزنگاه حماقت کرده و از مسیر منحرف شدند.

وی تاکید کرد: ابزار دیگر نفوذ « حضور افرادی است که قیافه انقلابی گری دارند و در حال افراط و تفریط هستند»، بطوریکه چنان در مورد اسلام غلو می کنند که گویی امام علی علیه السلام بر مسند نشسته است.

رئیس پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز اندیشه ولایت فقیه یک اندیشه مترقی است، اندیشه ای که برگرفته از آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  روحانی در ادامه با اشاره به برخی از خصوصیات نمایندگان خبرگان رهبری گفت: اسلام شناس، زمان شناس، التزام عملی به ولایت فقیه، اعتقاد به جمهوریت و اسلامیت نظام، تکیه بر استقلال و حفظ تمامیت ارضی از جمله این ویژگی ها می باشد.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری وکلای ملت هستند، افزود: وکلای ملت نباید ترسو و طمع کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  روحانی تصریح کرد: مردم به واسطه اینکه نمی توانند خود مستقیم در انتخاب رهبری حضور داشتند باشند وکلایی مومن، متعهد و متخصص را معرفی می کنند تا از جانب ایشان اعمال نظر کنند.

انتهای پیام  313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha