پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی با اشاره به نامه ای که اخیرا از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به علمای اسلام پیرامون فاجعه منا صادر شد، اظهار داشت: اقدام مناسبی از سوی این مرجع تقلید صورت گرفت چرا که این نامه در حقیقت می تواند مانع از فراموشی مطلق این مسئله شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با انتقاد از تداوم سکوت جهانی نسبت به فاجعه منا، اظهار داشت: اگر حرکتی به مراتب کوچکتر از فاجعه منا، در یک کشوری که هماهنگ با صدای استکبار در جهان نبود انجام می شد، غربی ها و مجامع حقوق بشری روی آن انگشت می گذاشتند و هزاران مسئله برای آن دولت ایجاد می کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دولتی که امروز در بحرین، یمن، عراق و سوریه ابزار دست آمریکاست و مایه آن همه ترور و خونریزی می باشد به سادگی از کنار فاجعه منا می گذرد و اربابانش هم در برابر آن سکوت می کنند.

رئیس جامعة المصطفی افزود: متاسفانه تداوم رویکرد سکوت و عدم موضع گیری جامعه بین الملل و مجامع حقوق بشری نیز نشان می دهد که ابزار دست دشمنان اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به نامه ای که اخیرا از سوی حضرت آیت الله مکارم خطاب به علمای اسلام پیرامون فاجعه منا صادر شد، اظهار داشت: اقدام مناسبی از سوی این مرجع تقلید صورت گرفت چرا که این نامه در حقیقت می تواند مانع از فراموشی مطلق این مسئله شود.

این عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: علما و چهره های مختلف امت اسلام باید فریاد رهبری و مراجع و علما را بشنوند و این راه را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه جامعة المصطفی مواضع مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را به نمایندگان خود در کشورهای مخلتف انعکاس داده است، گفت: همچنین تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان المصطفی در سراسر جهان به تبیین این فاجعه بپردازیم تا علمای امت اسلام را همراه کنند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه مجموع اقدامات صورت گرفته پیرامون روشنگری در مسئله منا در نقطه ای تاثیر خواهد گذاشت، ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله زنجیره مظالم و جنایت هایی که آل سعود انجام داده که بدتر از همه این ها در یمن ادامه دارد، به فضل الهی جمع شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha