چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انتشار - پژوهش - پایان نامه

حوزه/ به همت معاونت پژوهش حوزه های علمیه، پانزدهمین دوره کارگاه پایان‌نامه‌نویسی سطح چهار حوزه در کتابخانه مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، پانزدهمین دوره کارگاه پایان‌نامه‌نویسی سطح چهار حوزه پنجشنبه و جمعه، بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه 1394 در کتابخانه مدرسه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این دوره از کارگاه که 26 نفر از طلاب سطح چهار حوزه حضور داشتند ، استاد طرقی در دو نوبت صبح و عصر، شیوه ها و مهارت های پایان نامه نویسی را برای شرکت کنندگان شرح داد.

برخی از سرفصل های این مهارت ها عبارت بودند از: مسئله‌یابی برای پژوهش، مطالعات اولیه راجع به مسئله‌ پژوهشی، تدوین طرح پژوهش، مطالعة منابع و شناسایی ادلة (منقولات وحیانی) مربوط به سؤالات پژوهشی و نحوۀ استخراج منابع از پایگاه های استنادی و اینترنتی، اعتبارسنجی بیرونی اطلاعات جمع‌آوری‌شده،کشف دلالت‌های منقول وحیانی  دلالت‌های انفرادی، دلالت‌های جمعی)، نقد و بررسی دلالت‌های به‌دست‌آمده از ادله، استنتاج (استنباط)،تدوین گزارش مجموعة فرایند پژوهش، و دفاع از پژوهش و مهارت‌های تهیة مقاله از رساله،.

گفتنی است، برای بهره مندی بیشتر شرکت کنندگان از مباحث مطرح در کارگاه، بسته آموزشی شامل کتاب شیوه نامه نگارش رساله علمی، فرم‌های پیشنهاد موضوع، طرح رساله علمی،ثبت مشخصات، چکیده رساله علمی و لیست نشریات حوزوی دارای رتبه علمی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در پایان کارگاه، به منظور بهره برداری از دیدگاه های شرکت کنندگان، فرم نظرسنجی این دوره از کارگاه میان آنها توزیع شد.

معاونت پژوهش حوزه های علمیه، گواهی حضور در کارگاه پایان نامه نویسی را پس از ارائه تکالیف پژوهشی و تایید آن توسط استاد کارگاه، به شرکت کنندگان اعطا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha