پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ با حضور جمع کثیری از شعرا، مداحان و هنرمندان چند کشور اسلامی، دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در سالن همایش های شهید آوینی قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در سخنانی اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد توسعه و گسترش شعر و ادبیات فارسی قم برنامه های زیادی را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی اظهارداشت: اکنون که این رویداد مهم وبزرگ فرهنگی به منزل دهم رسیده، امیدواریم که برگزاری باشکوه و منظم آن موجب رشد و شکوفایی شعر و ادب فارسی شود.

عضو شورای اداری استان قم ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم این افتخار را دارد تا میزبان مراسم افتتاحیه دهمین دوره این جشنواره در استان مقدس قم باشد که این مراسم با حضور شاعران و ادیبان برجسته ملی و بین المللی، همچنین شاعرانی از کشورهای فارسی زبان دیگر همزمان با ده شهر مختلف و و سه کشور آغاز بکار کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه دبیری این جشنواره بر عهده ناصر فیض می باشد، ادامه داد: دبیر علمی این جشنواره اسماعیل امینی و دبیر اجرایی آن مهدی قزلی است و شاعرانی از کشورهایی همچون تاجیکستان، افغانستان، هندوستان و لبنان نیز در این جشنواره حضور دارند.

وی عنوان کرد: در دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر همزمان با قم  در ده شهر مختلف کشور محافل ادبی و هنری و در سه کشور تاجیکستان، لبنان و افغانستان نیز پنج محفل شعر برگزار می‌شود.

وی ضمن خیرمقدم به همه میهمانان این جشنواره بین المللی گفت: بسیار خرسند هستیم که در این مراسم ارزشمند و گرانمایه شاهد حضور اساتید بزرگی نظیر محمد علی مجاهدی، محمد علی بهمنی، محمود اکرامی فر، اسماعیل امینی، ناصر فیض، پرویز بیگی حبیب آبادی ، عبدالجبار کاکایی و علیرضا قزوه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با اشاره به حضور کشورهایی نظیر تاجیکستان، افغانستان، هندوستان و لبنان در این جشنواره، ادامه داد: دبیری این رویداد مهم با ناصرفیض است که خود از شاعران برجسته قمی ست که در سطح ملی و بین المللی نیز دارای حایگاه برجسته ای می باشد.

وی افزود: دبیر علمی این جشنواره اسماعیل امینی و دبیر اجرایی آن مهدی قزلی می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های عمیق شعر و ادبیات فارسی در استان قم تصریح کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با رویکرد توسعه و گسترش شعر و ادبیات فارسی قم به دنبال برپایی رویدادها و جشنواره هایی هستیم که بتواند به این ظرفیت ها و استعدادهای موجود در راستای پیشرفت، رشد و شکوفایی کمک کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha