سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمد هادی عبدخدایی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جعفریه مشهد با اشاره به حرکت و نهضت انقلابی امام خمینی(ره) و تشکیل جمهوری اسلامی به رهبری ایشان، گفت: معمار کبیر انقلاب با تشکیل انقلاب ارزش های دینی را در جهان احیاء کرد

به‌گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌ محمدهادی عبدخدایی، سفیر اسبق ایران در واتیکان در این مراسم گرامداشت شهید نواب صفوی، به بخشی از ویژگی‌های فردی و شخصیتی شهید حجت الاسلام نواب‌صفوی مانند صبر در ناملایمات اشاره کرد و ابراز داشت: این شهید بزرگوار به ‌تنهایی در مقابل استکبار ایستاد و با شجاعت از آرمان‌های والا و ارزشمند خود یعنی همان مبادی و مفاهیم اسلامی، دفاع کرد.

وی یادآور شد: شهید نواب صفوی در مبارزه و مقابله خود با حاکمان و مستکبران زمان، به این هدف که باید حکومت دینی تشکیل شود، می اندیشید و در همان شرایط مظلومانه و غریب وار در راه مکتب حسینی به شهادت رسید.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه مشهد با اشاره به حرکت و نهضت انقلابی امام خمینی(ره) و تشکیل جمهوری اسلامی به رهبری ایشان، گفت: امام راحل، باورهای ارزنده شهید نواب صفوی را در ایجاد حکومت دینی با استقرار نظام اسلامی به تحقق رساندند.

وی در ادامه به بخشی از سخنان شهید نواب‌صفوی به ویژه درباره این اعتقاد که آنگونه می‌میرد که از هر قطره از خونش صدها نواب‌صفوی برخیزند، اشاره و خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که امروز در یمن، سوریه و سایر کشورهای اسلامی می افتد، شاهدی بر تحقق و بروز این سخن است.

همچنین، در ادامه این مراسم دکتر محمدمهدی عبدخدایی، از همرزمان و همراهان شهید نواب صفوی با اشاره به سه نوع استعمار کهن، نو و فرانو، اظهار داشت: در نوع اول، افراد برای قبیله یا تعدادی از قبایل کار می کردند که عربستان نماد این نوع استعمار می باشد.

وی بروز استعمار نو را از زمان صنعتی شدن اروپا خواند که انگلیس در این امر سایرین را مستعمره خود کرد

این پژوهشگر دینی، ابراز داشت: ایران به علت داشتن مرجعیت و پیروی مردم، تنها کشوری بود که دچار این استعمار نشد که نمونه آن میرزای شیرازی بود.

این همرزم شهید نواب صفوی به بیان خاطراتی از سال‌های مجاهدت شهید نواب‌صفوی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار با تدبیر و مدیریت خود، خواب را از چشم دشمنان اسلام گرفته بود و با افتخاری بی‌حد‌ووصف به شهادت رسید.

وی با اشاره به 8 سال تحمل زندان خود، افزود: برخی از توده ای ها، نواب صفوی را عامل ارتجاع و حامی امپریالیسم می دانستند که شهادت او این تصور را  از بین برد.

عبدخدایی با تاکید بر اینکه باید قدر این انقلاب را بدانیم، گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب خود، اسلام و جمهوری اسلامی را به عنوان نماد یک ایدئولوژی موفق به دنیا معرفی کرد.

در پایان این  مراسم که آیت الله سید احمد علم الهدی، امام‌جمعه مشهد و خانواده شهید نواب‌صفوی نیز حضور داشتند، مداح اهل بیت(ع) در بخشی که از مطالب خود در مقام شهید ابیاتی خواند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha